موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
235106
۱۰ تیر ۱۴۰۰

تاکید پاکستان به شورای امنیت برای دفاع از کودکان کشمیری

به گزارش کودک پرس ، رسانه‌های محلی پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند، اسلام آباد از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا اقدامی فوری برای دفاع و حفاظت از کودکان در مناطق درگیر به ویژه جامو و کشمیر انجام دهد. به نوشته روزنامه ینی شفق، منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای مکتوب […]

به گزارش کودک پرس ، رسانه‌های محلی پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند، اسلام آباد از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا اقدامی فوری برای دفاع و حفاظت از کودکان در مناطق درگیر به ویژه جامو و کشمیر انجام دهد.

به نوشته روزنامه ینی شفق، منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای مکتوب برای شورای امنیت نوشت، نیروهای هندی به صورت عمدی کودکان را با گلوله‌های اسلحه‌های خود هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مقیاس و شدت درگیری‌های امروز در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر به حدی رسیده که باید از کودکان حفاظت کنیم. بیش از ۳۰۰ کشمیری بیگناه از جمله کودکان و زنان در نتیجه درگیری‌ها و عملیات محاصره و جستجو در منطقه مذکور کشته شدند.

اوایل روز سه شنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نگرانی‌هایی را درباره نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر مطرح و به دولت هند تاکید کرد تا استفاده از گلوله‌های واقعی را علیه کودکان متوقف کند.

وی با ارائه گزارش مربوط به کودکان و درگیری‌ها در شورای امنیت سازمان ملل گفت: من از دولت هند می‌خواهم تا اقداماتی پیشگیرانه را برای دفاع از کودکان به کار بگیرد که شامل پایان دادن به استفاده از گلوله واقعی علیه کودکان، تضمین عدم درگیر شدن کودکان در درگیری‌های امنیتی و تضمین امنیت آنها می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان این گزارش را مورد استقبال قرار داد و از گوترش بابت اقداماتش در مستند سازی نقض‌های حقوق بشری از سوی هند در کشمیر قدردانی کرد.

اسلام آباد همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا نقش خود را برای کمک به کودکان سرکوب شده کشمیری ایفا کند و به دهلی نو تاکید کرد تا هر چه سریعتر سیاست‌های غیر بشری و غیرقانونی خود را متوقف کند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار