موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
235083
۱۰ تیر ۱۴۰۰

گزارش شورای امنیت در مورد جنایات جدی علیه کودکان فلسطینی

به گزارش کودک پرس ،سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره کودکان در جنگ، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب صدها جرائم سنگین علیه کودکان فلسطینی در سال ۲۰۲۰ متهم کرد. به نقل از معا، در این گزارش که به شورای امنیت ارائه شد، اعلام شده که ۳۴۰ کودک فلسطینی در سال گذشته در قدس، نوار […]

به گزارش کودک پرس ،سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره کودکان در جنگ، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب صدها جرائم سنگین علیه کودکان فلسطینی در سال ۲۰۲۰ متهم کرد.

به نقل از معا، در این گزارش که به شورای امنیت ارائه شد، اعلام شده که ۳۴۰ کودک فلسطینی در سال گذشته در قدس، نوار غزه و کرانه باختری زخمی شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، ظرف سال گذشته رژیم صهیونیستی ۳۶۱ کودک فلسطینی را بازداشت کرده که برخی از آنها توسط نیروهای صهیونیستی مورد خشونت جسمی قرار گرفته‌اند. این رژیم همچنین ۹ کودک را در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی به ۳۲۴ کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۰ آسیب زده است. ۱۷۰ تن با گاز اشک آور، ۷۰ تن دیگر با گلوله مشقی آسیب دیده‌اند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به ۲۶ مدرسه و بیمارستان و شهرک نشینان نیز به چهار مدرسه دیگر حمله کردند.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از وصول کمک‌های انسانی به کودکان از جمله آموزش و نظارت پزشکی ممانعت کرده است.

گوترش در این گزارش از رژیم صهیونیستی خواست، اقدامات لازم برای ممانعت از استفاده بیش از حد از زور را افزایش داده، عملیات نیروهای خود علیه کودکان را کاهش داده و مجازات را در خصوص قتل و آسیب رساندن به کودکان تضمین کنند.

در این گزارش نیروهای اشغالگر به ۸۹ مورد مداخله در آموزش از جمله تاخیر در عبور از ایست‌های بازرسی و پرتاب گاز اشک آور در نزدیکی مدارس متهم شدند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار