235080
۱۰ تیر ۱۴۰۰

پویش شعرهای میوه ای به مناسبت روز جهانی میوه

به گزارش کودک پرس ، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و روز جهانی میوه، جمعی از شاعران شعر خردسال به خواندن شعرهای میوه‌ای خود برای مخاطبان می‌پردازند. پیوند فرهادی، شاعر و نویسنده که بانی این پویش در فضای مجازی است، در این‌باره گفت: سازمان ملل متحد با هدف ترویج عدالت غذایی و اصلاح سبک […]

به گزارش کودک پرس ، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و روز جهانی میوه، جمعی از شاعران شعر خردسال به خواندن شعرهای میوه‌ای خود برای مخاطبان می‌پردازند.

پیوند فرهادی، شاعر و نویسنده که بانی این پویش در فضای مجازی است، در این‌باره گفت: سازمان ملل متحد با هدف ترویج عدالت غذایی و اصلاح سبک تغذیه، امسال را سال میوه نامیده است. به ذهنم رسید که ما شاعران هم به این مناسبت فعالیتی داشته باشیم. برای همین از همکارانم دعوت کردم که در فاصله اول جولای (۱۰ تیر) که روز جهانی میوه است تا ۱۸ تیر که روز ادبیات کودک است برای مخاطبان‌مان شعرهایی درباره میوه‌ها بخوانیم.

به گفته او، جمعی از شاعران مشهور شعر خردسال همچون مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، جعفر ابراهیمی شاهد، اسدالله شعبانی، طیبه شامانی، مریم زرنشان و لعیا شیرازی به این پویش پیوسته‌اند و مابقی شاعران هم تا ۱۸ تیر فرصت دارند شعرهای میوه‌ای خود را به صفحه شعر خردسال در فضای مجازی ارسال کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال جاری (۲۰۲۱ میلادی) را سال جهانی میوه و سبزیجات نام‌گذاری کرده است. اول ماه جولای هم از سال ۲۰۰۷ میلادی روز جهانی میوه نامیده شده است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار