موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
234977
۰۹ تیر ۱۴۰۰

کودکان یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم «گوترش» تجمع کردند

شماری از کودکان یمن، امروز مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم اخیر دبیرکل این سازمان در نادیده گرفتن عامل اصلی کشتار و محرومیت کودکان یمنی، تجمع می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ،شماری از کودکان یمنی، مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم « «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان در قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان و عدم اتخاذ چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی، تجمع می‌کنند.

در این تجمع اعتراضی قرار است یک نمایشگاه از نقاشی‌های کودکان یمنی که کودکی خود را به دست آمریکا و اهمال سازمان ملل از دست داده‌اند؛ در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء برگزار شود.

سه‌شنبه هفته پیش نیز جمعی از کودکان یمن، با برپایی راهپیمایی در صنعاء، در محکومیت جانبداری‌های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه‌ای صادر کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، کودکان یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم‌پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می‌کنیم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار