موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
234945
۰۹ تیر ۱۴۰۰

مهدهای کودک بین آموزش و پرورش و بهزیستی در بلاتکلیفی است

رئیس کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان ایلام گفت: از زمانی که امور مربوط به مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش واگذار شده، با مشکل مواجه شده‌ایم و تکلیف خودمان را نمی‌دانیم.

به گزارش کودک پرس ،«سمیره اصیل‌وندی»، اظهار کرد: گیج شده ایم، نه بهزیستی دیگر امور مربوط به مهدهای کودک را پذیرا است و نه هنوز آموزش و پرورش انجام امور اداری ما را شروع کرده است.

وی تعداد مهدهای کودک استان را ۳۰۰ مهد ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر مدیر، مربی و خدمه در این مهدهای کودک بلاتکلیف هستند، اظهار کرد: این سردرگمی صرفا متوجه مهدهای کودک نیست و خانواده ها هم برای سپردن فرزندان خود به مهدها همین مشکلات را دارند.

اصیل‌وندی با اشاره به اینکه از زمانی که مسئولیت مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شده، نه در خصوص شهریه نوآموزان و نه در خصوص مجوزهای قانونی از قبیل صدور مجوزهای جدید و مجوزهای جابجایی مهدهای کودک کاری صورت نگرفته است ، گفت: قرار است واگذاری و انتقال امور از بهزیستی به آموزش و پرورش زیر نظر کمیته انتقال استانی صورت گیرد که متاسفانه هنوز در این زمینه کار قابل توجهی صورت نگرفته است.

رئیس کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان افزود: ۹۵درصد مهدهای کودک استان از شیوع ویروس کرونا زیان دیده اند و و ۵درصد دیگر نیز با حداقل تعداد نوآموز در حال ادامه حیات هستند و در صورتی که امور اداری مهدهای کودک سریع تر تعیین تکلیف نشود، ازسرگیری فعالیت آنها در مهرماه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی ضمن درخواست از مسئولان آموزش و پرورش برای اینکه  کارکنان مهدهای کودک را نیز مانند معلمین در نوبت تزریق واکسن کرونا قرار دهند، اظهار کرد: انتظار داریم با واگذاری امور مهدهای کودک به آموزش و پرورش برای مدیران و مربیان مهدهای کودک ردیف استخدامی منظور شود.

«زهرا همتی» مدیرکل بهزیستی استان نیز گفت: از آذرماه سال قبل و بنا به ابلاغی که به ما صورت گرفت، کلیه امور مربوط به مهدهای کودک را به اداره کل آموزش و پرورش واگذار کردیم و این اداره کل نیز از ما خواسته است که به امور مهدهای کودک ورود پیدا نکنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون قانوناً آموزش و پرورش متولی امور مربوط به مهدهای کودک است و از آذرماه پارسال تاکنون نه شهریه ای به مهدها  ابلاغ کرده ایم و نه مجوزی صادر کرده ایم ، افزود: جلسات مشترک متعددی برای شیوه نقل و انتقال پرونده های مهدهای کودک به آموزش و پرورش گذاشته ایم و منتظریم در صورت آمادگی آنها این فرآیند را هر چه زودتر به انجام برسانیم.

دکتر «امیر مهردادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پاسخ به این ابهامات ، اظهار کرد: با توجه به تشکیل سازمان تعلیم و تربیت و مکاتبات بهزیستی استان مبنی بر دریافت و انتقال مدارک و مستندات مهدهای کودک در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی کار گروهی تحت عنوان کارگروه انتقال تشکیل شده که  متناظر با  آن کارگروه استان با عضویت مدیر کل آموزش و پرورش به عنوان رئیس کار گروه ، معاون آموزشی ، رئیس اداره مشارکت ،  معاون فرهنگی اجتماعی بهزیستی ، کارشناس مسئول امور کودکان و دو نفر از نمایندگان موسسین مهدها تشکیل شد.

وی گفت:  اولین جلسه این کار گروه در خرداد  تبرگزار و مقرر شد که جهت رفع ابهامات، بهزیستی از سازمان استعلام بگیرد و در جلسه بعدی مطرح و تصمیم گیری شود ولی آنچه در دستورالعمل قید گردیده تصمیم گیری نظارت و بازدید مهدها تا زمان انتقال کامل بر عهده کار گروه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: بر این اساس  اعتبار تمام مجوزها، موافقت اصولی اولیه و راه اندازی که تاریخ آنها گذشته تا پایان سال تحصیلی جدید تمدید شده اما صدور مجوز جدید ممنوع است.

مهردادی تاکید کرد: منظر دستور العمل بعدی وزارتخانه هستیم که اطلاعات کامل تری دارد و  تکلیف موضوع را بیشتر مشخص خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار