موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
234936
۰۹ تیر ۱۴۰۰

ساخت ۱۵۰۰ مدرسه برای کودکان کار در تهران

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به تعهد ساخت ۱۵۰۰ مدرسه جدید و جایگزینی با ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی گفت: همچنین قرار است در قالب پویش «برکتِ خورشید» مدرسه ۱۲ کلاسه کودکان کار در تهران ساخته شود.

به گزارش کودک پرس ،امیرحسین مدنی، با بیان اینکه بدون درخواست و اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش به هیچ منطقه‌ای ورود نمی‌کنیم و خدمات ارائه شده در راستای نیازهای منطقه‌ای انجام می‌شوند، درباره پروژه‌های آموزشی در دست احداث از سوی این نهاد توضیح داد و در این باره اظهار کرد: در سنوات اخیر، قرارداد ساخت ۲۰۰۰ مدرسه را منعقد کرده بودیم که همه آنها به اتمام رسیده و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی افزود: در قرارداد منعقد شده جدید نیز تعهد ساخت ۱۵۰۰ مدرسه دیگر را داریم که یک هزار مورد آن تبدیل مدارس کانکسی به مدارس آجری و امن است. جایگزینی مدارس کانکسی در مرحله انتخاب پیمانکار است و احتمالا در همین ماه کلنگ زنی اولیه احداث ۳۰۰ مدرسه انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت به پویش «برکتِ خورشید» نیز اشاره کرد و گفت: قرار است ساخت یک مدرسه کودکان کار را به همراه آقای مجید مجیدی (کارگردان سینما) شروع کنیم و در ادامه، زنجیره‌وار مدارس دیگری را بسازیم. ۵۰ درصد منابع را مردم و ۵۰ درصد منابع را بنیاد برکت تامین خواهد کرد.

مدنی ادامه داد:‌ این مدرسه ۱۲ کلاسه و در شرق تهران واقع است. اگر ساخت مدرسه را شروع کنیم، حتما آن را تا مهر سال آینده بهره برداری می‌کنیم.

وی به پروژه‌های درمانی بنیاد برکت نیز اشاره کرد و گفت: به ساخت ۱۵ بیمارستان و ۲۷۰ مرکز جامع سلامت و مرکز بهداشت ورود کرده‌ایم که از این تعداد تا کنون ۱۱ بیمارستان و ۱۵۰ مرکز بهداشت به بهره‌برداری رسیده و همین روزها در نی‌ریز نیز افتتاح خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار