234930
۰۹ تیر ۱۴۰۰

اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و بلوغ زودرس؛ خطرات فضای مجازی

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمین هستند. رئیس مرکز تشخیص […]

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمین هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بهره‌کشی و سوء استفاده از کودکان، بروز آسیب‌های جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای، اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و انزوا طلبی، کاهش ارتباطات اجتماعی و افت تحصیلی، مشکلات روحی و روانی و بلوغ زودرس از جمله خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است.

وی گفت: استفاده طولانی مدت از گوشی، لب‌تاپ و تبلت به دلیل کاهش حجم فعالیت‌های بدنی باعث بروز مشکلات عدیده جسمی مانند انحنای ستون فقرات، خشکی چشم، بروز برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و… می‌شود؛ همچنین کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده ناصحیح و قرار گرفتن همیشگی در معرض رایانه، گوشی و اینترنت دچار اعتیاد شده و در نتیجه تمام دنیای خودشان را محدود به فضای مجازی می‌دانند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: استفاده بیش از حد اینترنت به دلیل جذابیت خاص این فضا باعث از بین رفتن اوقات طلائی و شکاف بین اعضای خانواده شده، درنتیجه منجر به افت تحصیلی کودکان و نوجوانان می‌شود.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: قرارگرفتن در معرض بسیاری از محتواهای خشونت‌آمیز و نامناسب باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی، ارتکاب جرائم مختلف و بلوغ زودرس می‌شود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار