234924
۰۹ تیر ۱۴۰۰

کاهش 23 درصدی تلفات ناشی از غرق‌شدگی در لرستان

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا نظیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار مسمومیت‌های دارویی و مسمومیت‌های ناشی از مصرف موادمخدر در لرستان، اظهار کرد: متاسفانه در استان در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار نیست، به‌گونه‌ای که رتبه استانی بالایی در زمینه مسمومیت‌های دارویی به ویژه در حوزه خودکشی‌ها داریم. کاهش […]

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا نظیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار مسمومیت‌های دارویی و مسمومیت‌های ناشی از مصرف موادمخدر در لرستان، اظهار کرد: متاسفانه در استان در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار نیست، به‌گونه‌ای که رتبه استانی بالایی در زمینه مسمومیت‌های دارویی به ویژه در حوزه خودکشی‌ها داریم.

کاهش 23 درصدی تلفات ناشی از غرق‌شدگی در لرستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۶ مورد فوت ناشی از غرق‌شدگی را در پزشکی قانونی بررسی کردیم که نسبت به آمار ۴۷ جسد سال ۹۸، حدود ۲۳.۴ درصد کاهش تلفات غرق‌شدگی داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تعداد بررسی‌های متوفی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته را ۱۴ جسد عنوان و تصریح کرد: این آمار برای سال ۹۸، ۲۵ جسد بوده که کاهش تلفات حوادث کارگاهی را نشان می‌دهد.

نظیفی با بیان اینکه آمار همسرآزاری در سال گذشته به طور جزئی نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، گفت: میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹۵ نفر بوده، حال اینکه برای لرستان ۹۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص کودک آزاری نیز نسبت به سال ۹۸، رشد داشته‌ایم، با این وجود تعداد معاینات کودک آزاری در لرستان نسبت به متوسط کشوری پائین‌تر است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به اجرای طرح تهیه پروفایل ژنتیکی زندانیان در استان از سال ۹۶، بیان داشت: در مجموع از سال ۹۶ تا ۹۹، ۴ هزار نمونه جهت بررسی پروفایل ژنتیک زندانیان انجام شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی شده امسال بتوانیم ۴۰۰ نمونه را به بانک اطلاعاتی ژنتیک زندانیان اضافه کنیم.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار