موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
234903
۰۹ تیر ۱۴۰۰

اگر کودک کتابخوان می خواهید ، بخوانید

به گزارش کودک پرس ، والدین دوست دارند کودک کتابخوان داشته باشند. کتابخوانی و لذت آن اگر از کودکی با کودک همراه بشود، تاثیرات بسیار خوبی بر رشد و آینده او خواهد داشت. در مباحث مربوط به کتابخوانی کودک، اغلب از کتاب مناسب و رده‌بندی سنی کتابها صحبت می‌شود. اما موضوع مهم دیگری که معمولا […]

به گزارش کودک پرس ، والدین دوست دارند کودک کتابخوان داشته باشند. کتابخوانی و لذت آن اگر از کودکی با کودک همراه بشود، تاثیرات بسیار خوبی بر رشد و آینده او خواهد داشت.

در مباحث مربوط به کتابخوانی کودک، اغلب از کتاب مناسب و رده‌بندی سنی کتابها صحبت می‌شود. اما موضوع مهم دیگری که معمولا کمتر از آن گفته می‌شود تنظیم رابطه کودک با کتاب به عنوان وسیله‌ای در دسترس و متعلق به خودش است. درست مثل بزرگترهایی که ممکن است کتابخانه‌ای در خانه داشته باشند و به کتابهای موجود در آن تعلق خاطر داشته باشند، لازم است کودکان هم علاوه بر محتوا با جلد و فیزیک کتابهای خود ارتباط برقرار کنند.

به خاطر جنس کاغذی کتابها و احتمال پاره شدن توسط کودکان، اغلب کتابها در جایی دور از دسترس بچه‌ها و با صلاحدید والدین نگهداری می‌شوند. اما برای داشتن یک کودک کتابخوان و علاقه‌مند به کتاب بهتر است همین امروز دست به کار بشوید و کتابهای کودک را در حوزه مدیریت و دسترسی خود او قرار بدهید.

این گزارش چند مهارت ساده ساخت کتابخانه در دسترس با وسائل موجود در خانه را در اختیارتان می‌گذارد.

 

کتابخانه کارتنی

اینکه کتاب در معرض دید کودک باشد باعث دوستی بیشتر او با کتاب می‌شود. پس اول از همه یک مکان مناسب در اتاق کودک یا قسمتی از خانه که او بیشتر حضور دارد در نظر بگیرید.

برای داشتن کتابخانه در دسترس کودک، نیاز نیست هزینه زیادی انجام بدهید یا یک کار بی‌نقص تحویل بدهید. حتی کاری که خود کودک هم در ساخت آن دخیل باشد تاثیر بیشتری در تامین هدف ماجرا دارد.

کارتن‌های بزرگ و خالی وسائل را نگه دارید. با استفاده از مقواهای کارتونی می‌توانید چند طبقه ایستاده در کنار دیوار بسازید. بعد هم با کمک خود کودک و با رنگهای مختلف آن را رنگ کنید.

کتابخانه نرده‌ای

کودکان بزرگ شده و تخت نوزادی او دیگر اندازه‌اش نیست؟ فرصت خوبی است تا از نرده‌های تخت یک وسیله ماندگار دیگر برای او بسازید. نرده‌های تخت می‌تواند محلی برای آویز کردن کتابها از صفحات میانی باشد. مثل وسائلی که در برخی مکان‌های عمومی برای نمایش و خواندن مجلات توسط مردم استفاده می‌شود.

برای ساختن این کتابخانه می‌توان از رخت‌آویزهای کهنه شده هم استفاده کرد و با فلز آنها چیزی شبیه نرده‌های تخت یا همان کتابخانه نرده‌ای ساخت.

 

کتابخانه پارچه‌ای

حتما در مغازه‌های مخصوص وسائل آشپزخانه، پارچه‌هایی که چندین جای مختلف و قابلیت آویز کردن دارند را دیده‌اند. این پارچه‌ها برای جای سوزن و نخ و یا لباسهایی مثل جوراب و دستکش استفاده می‌شوند.

با الگو قرار دادن همین پارچه‌های چندجایی، اگر اهل دوخت و دوز هستید، چرخ‌خیاطی را روشن کنید و برای ابعاد کتابهای کودکتان کتابخانه پارچه‌ای درست کنید. پارچه این کتابخانه می‌تواند از لباسهای کودک که دیگر استفاده نمی‌شود و یا اضافه پارچه باشد.

 

کتابخانه‌ی بندی

ساخت این کتابخانه که نمایی مثل کتابخانه نرده‌ای به شما می‌دهد شاید از باقی موارد آسان‌تر باشد. چند کتر نخ کناف تهیه کنید. دو یا سه ردیف نخ را با وسیله‌ای مثل پونز و به صورت ریسه در دیوار محکم کنید. حالا کتابها را از وسط باز کرده و روی کنافها آویزان کنید. در بازار گیره‌های عروسکی مخصوص آویز کردن وسائل کودک هم موجود است. می‌توانید از این گیره‌ها تهیه کنید تا کتابها محکم روی کناف بایستند.

 

کتابخانه طاقچه‌ای

طاقچه‌های چوبی این روزها در خانه‌ها طرفداران زیادی دارند. این طاقچه‌ها اغلب برای نمایش وسائل تزئینی استفاده می‌شوند و انواعی که با چوب ساده و سفید تهیه می‌شوند، قیمت چندانی ندارد.

می‌توان دو یا سه عدد از این طاقچه‌ها در سایزهای مختلف را تهیه و با کوبیدن روی دیوار کتابخانه درست کرد. اگر اهل نجاری هم هستید می‌شود این طاقچه‌ها را در مدلهای اختصاصی‌تر درست کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار