234766
۰۸ تیر ۱۴۰۰

ستاد کرونا: احتمال واکسینه شدن دانش‌آموزان با واکسن مشترک ایران و کوبا

به‌ گفته سخنگوی ستاد کرونا، درصورت موفقیت نتایج کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور و کوبا روی کودکان، دانش‌آموزان هم می‌توانند واکسینه شوند.

به گزارش کودک پرس ،سخنگوی ستاد کرونا گفت واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در مردادماه آغاز می‌شود؛ اما باید دقت کرد که هنوز واکسن تأییدشده‌ای مناسب افراد زیر ۱۸ سال در دسترس نیست و واکسیناسیون فعلا شامل حال دانش‌آموزان نخواهد شد. البته علیرضا رئیسی با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد که راننده‌های سرویس مدارس، معلمان، کارکنان آموزش و پرورش واکسینه می‌شوند.

به‌ گفته رئیسی، علاوه‌ بر پاستوکووک، واکسن مؤسسه رازی هم تا انتهای تابستان به بازار خواهد آمد. وی افزود:

این اطمینان را می‌دهیم که از شهریورماه به بعد، از تولید داخل، حداقل ماهیانه ١٠ میلیون دُز واکسن به دستمان خواهد رسید و با این حساب در هفت ماه پایانی سال، ٧٠ میلیون دُز واکسن در اختیار خواهیم داشت و ١٠ میلیون نفر هم تا پیش از شهریورماه واکسینه می‌شوند. از آنجایی که گروه هدف ما برای تزریق دُز اول ۶٠ میلیون نفر هستندِ بنابراین باید بگوییم که واکسن به اندازه کافی داریم.

رئیسی با اشاره به توقف دریافت واکسن‌های وارداتی و کند شدن واکسیناسیون در کشور، گفت اکنون وضعیت بهتر شده است و به‌زودی روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد. سخن‌گوی ستاد کرونا در همین زمینه خبر داد که واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا از هفته آینده آغاز می‌شود. ١٠ روز بعد از آن نیز افراد ۶۰ ساله به بالا فراخوان دریافت واکسن دریافت می‌کنند تا نوبت به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوندی و دیالیز برسد و فاز دوم واکسیناسیون در کشور به پایان برسد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار