234713
۰۸ تیر ۱۴۰۰

خلاقیت یک شرکت دانش بنیان برای بهبود وضعیت کودکان اوتیسم

به گزارش کودک پرس ، رسیدن به اقتصاد دانش ‌بنیان و توجه ویژه به این شرکت‌ ها چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته است. عملکرد شرکت‌ های دانش ‌بنیان با توجه به ماهیت آنها به صورت اساسی منجر به تغییر و بهبود اقتصاد می‌ شود. به اعتقاد کارشناسان با وجود افزایش شرکت‌ های […]

به گزارش کودک پرس ، رسیدن به اقتصاد دانش ‌بنیان و توجه ویژه به این شرکت‌ ها چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته است. عملکرد شرکت‌ های دانش ‌بنیان با توجه به ماهیت آنها به صورت اساسی منجر به تغییر و بهبود اقتصاد می‌ شود. به اعتقاد کارشناسان با وجود افزایش شرکت‌ های دانش ‌بنیان هنوز نیازمندی‌ های این شرکت‌ ها به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفته و دست ‌اندرکاران فضای کسب‌ و کار پرریسکی را شاهد هستند.

در شیراز و استان فارس نیز با توجه به اهمیت این حوزه، علاوه بر پارک علم و فناوری، مجموعه های دیگری نظیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز ورود کرده است.

شرکت داده نگار داتیس پارس از مجموعه های فعال در مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت منسجم فعالیت خود را در حوزه آموزش مجازی و در بخش تولید محتوای مجازی تحت وب از سال 1382 با موسسه آموزش مجازی دانشگاه آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه فعالیت های خود را در چهار بخش زیر متمرکز نمود:

الف: تولید محتواهای آموزشی تحت وب و تحت موبایل(E-Learning & M-Learning)

ب: تولید انیمیشن های دوبعدی و سه بعدی

ج: ساخت بازی و شبیه سازهای رایانه ای و تلویزیونی

د: نرم افزار های windows application , web applicationو Mobile application

رئیس هیئت مدیره شرکت داده نگار داتیس پارس  در شیراز اظهار داشت: آخرین دستاورد ما ساخت نرم افزار واکسیناسیون کرونا جهت واکسیناسیون سراسری استان فارس با همکاری بخش فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

 

مرتضی ستار ادامه داد: فعالیت در حوزه بازی درمانی یا همان digital game therapy که آخرین محصول شرکت مجموع بازی های “قهرمان کوچولو” می باشد که با حمایت هاب همراه اول جهت آموزش مهارت های خودیاری به کودکان زیر 6 سال علی الخصوص کودکان اتیسم پیاده سازی شده است .

به گفته وی از دیگر فعالیت های قابل توجه این مجموعه می توان به ساخت مجموعه انیمیشن سفرهای درنا و برنا به سفارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اشاره کرد.

این فعال فضای کسب و کارهای دیجیتال پیرامون مشکلات و معضلات سد راه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نوپا عنوان کرد: مهمترین مشکل ما وجود بروکراسی های اداری در سازمان های مختلف از مالیات تا کارفرماهای دولتی می باشد.

وی در توضیح بیشتر بیان داشت: مواردی مثل انواع مالیات، شرایط مختلف بیمه ای و همچنین بحث هایی جهت اخذ انواع گواهی های امنیتی در سطح پروژه های دولتی و کندی آزمایشگاه ها در پاسخگویی بسیار روال کار و پرداخت ها را کندتر کرده، اخذ گرید انفورماتیک زمان بر شده و موارد بروکراسی داخلی سیستم ها بسیار روال کارها را کندتر کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت داده نگار داتیس پارس پیرامون افق دید و برنامه های این شرکت در سال جدید اذعان داشت: قصد ما توسعه محصولات جدیدمان از جمله بازی های قهرمان کوچولو در سطح بین المللی جهت کمک به خانواده های اتیسم می باشد.

وی درخصوص تلاشش برای گسترش بازی های قهرمان کوچولو متذکر شد: با توجه به اینکه به دلایل نامشخص میزان متولدین اتیسم در دنیا رو به افزایش است، در سال ۲۰۲۰ به ازا هر ۵۰ تولد یک نفر درگیر شده، هزینه های توانبخشی این اختلال بسیار بالاست، بحث استفاده از فناوری به تازگی بسیار مطرح شده و همین اینکه فرزند خود ما در سطح خفیف در گیر این اختلال شده از ۳ سال قبل به همراه همسرم که مدیر عامل مجموعه هستند، زمان زیادی را برای کمک به فرزند خود و دیگر کودکان صرف کردیم و در نهایت با همکاری هاب همراه اول شیراز این مجموع بازی را استارت زدیم که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی در همین مدت داشتیم.

ستار در مورد انتظارات خود نیز مطرح کرد: در حوزه it بزرگترین اشکال ما رعایت نکردن حق کپی و رایت می باشد، معمولا ساخت بازی و انیمیشن بسیار انرژی بر بوده و مردم عادت به استفاده مجانی از این محصولات دارند که باعث بی انگیزه شدن تولید کننده می شود.

 

هدفمندی اولین قدم برای رسیدن به کامیابی است. هدف اقتصاد دانش‌ بنیان در رشد اقتصادی کشور بسیار باارزش است. زمزمه واژه اقتصاد دانش‌ بنیان مانند آوازی ‌خوش در شکوفایی استعداد جوانان ایرانی طنین‌ انداز است. محققانی که به جای درآمدهای آنچنانی در کشورهای بیگانه سختی‌ های کار در کشور را به جان خریده ‌اند، حال باید متولیان امر، مسئولین و مردم این اهتمام را ارج نهاده و هر یک به سهم خود از این جوانان حمایت های لازم را به عمل آورد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار