موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
234425
۰۷ تیر ۱۴۰۰

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در مهریز

به گزارش کودک پرس ، رضا زارع‌زاده اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) با هدف پیشگیری و کاهش معلولیت بینایی در شهرستان مهریز انجام می شود. وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید همه گیری بیماری کووید۱۹، طرح آمبلیوپی با تمهیدات ویژه و شرایط خاص اجرا می‌شود. رئیس اداره بهزیستی شهرستان […]

به گزارش کودک پرس ، رضا زارع‌زاده اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) با هدف پیشگیری و کاهش معلولیت بینایی در شهرستان مهریز انجام می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید همه گیری بیماری کووید۱۹، طرح آمبلیوپی با تمهیدات ویژه و شرایط خاص اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح غربالگری، بینایی سنجی و ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.

زارع زاده تصریح کرد: طرح آمبلیوپی چشم همچون سال‌های گذشته در خانه‌های بهداشت روستایی و مرکز توانبخشی بهزیستی واقع در بلوار هفتم تیر مهریز و سه مراکز فعال بهزیستی در شهرستان مهریز انجام می‌شود.

وی درمان بیماری‌های چشمی را در کودکی مهم دانست و خاطرنشان کرد: طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش ساله به مدت یک ماه با همکاری شبکه بهداشت مهریز در حال برگزاری است.

رئیس اداره بهزیستی مهریز در پایان با بیان این‌که این طرح با همکاری شبکه بهداشت درمان مهریز از شش تیر ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود، بیان کرد: با توجه به این‌که سن طلایی درمان و پیشگیری از تنبلی چشم، زیر هشت سالگی است والدین برای معاینه کودکان خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار