234222
۰۶ تیر ۱۴۰۰

شایعه کودک ربایی سریالی در گلستان تکذیب شد

به گزارش کودک پرس ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: هیچ مورد کودک ربایی سریالی در استان گلستان رخ نداده است و مطالب منتشره طی روزهای اخیر در فضای مجازی کذب است.   سرهنگ رضا رضی اظهار کرد: طی روزهای اخیر در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر کودک ربایی سریالی در سطح استان منتشر شد […]

به گزارش کودک پرس ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: هیچ مورد کودک ربایی سریالی در استان گلستان رخ نداده است و مطالب منتشره طی روزهای اخیر در فضای مجازی کذب است.

 

سرهنگ رضا رضی اظهار کرد: طی روزهای اخیر در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر کودک ربایی سریالی در سطح استان منتشر شد که با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت. طی بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی مأموران، مشخص شد طی روزهای اخیر هیچ موردی از کودک ربایی در گلستان رخ نداده است.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز چند فقره آدم‌ربایی در سطح استان به وقوع پیوسته که علت همه آنها اختلافات مالی و شخصی بوده است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان بیان کرد: از این پرونده‌ها تنها یک مورد مربوط به ربایش پسر ۱۰ ساله در اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل اختلافات مالی بود که پلیس وی را نجات داده و به آغوش خانواده‌اش برگرداند و اخبار آن نیز از سوی رسانه‌ها منعکس شد.

 

رضی با بیان اینکه در همه پرونده‌های آدم‌ربایی با تلاش و اشرافیت کامل اطلاعاتی و عملیاتی پلیس افراد ربوده شده آزاد شدند، گفت: تلاش‌ها برای به سرانجام رسیدن آخرین پرونده که مربوط به گروگان‌گیری مردی ۳۰ ساله به دلیل اختلافات مالی است، ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: میانگین سنی ربوده‌شده‌ها در این پرونده‌ها نیز حدود ۳۸ ساله است و هیچ ارتباطی هم به کودک ربایی یا کودک ربایی سریالی و شایعات منتشره در فضای مجازی نداشته است.

 

به نقل از پلیس گلستان، رضی گفت: از شهروندان محترم تقاضا داریم اخبار را همواره از منابع موثق و کانال‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: از مدیران، کاربران و افراد فعال در فضای مجازی خانوادگی تقاضا داریم با پرهیز از دامن زدن به این گونه شایعات که نتیجه‌ای جز ایجاد ناامنی روانی جامعه ندارد، از بازنشر این گونه اخبار جعلی و غیرواقعی که بعضاً با اهداف ضد امنیتی توسط معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود، خودداری کنند.

 

رضی، امنیت جامعه را خط قرمز پلیس دانست و افزود: انتشار اخبار کذب و شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و احساس ناامنی در جامعه شود، جرم تلقی شده و قابل پیگرد قضایی است و نیروی انتظامی نیز با افرادی که با انتشار اخبار کذب فضای جامعه را ملتهب و موجبات نگرانی شهروندان را فراهم می‌کنند، برابر قانون عمل خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جامع‌ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی در حوزه پلیسی در طول شبانه‌روز است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم و مشکوک را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار