موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
234189
۰۶ تیر ۱۴۰۰

کرونا با کسی شوخی ندارد

به گزارش کودک پرس ، یک فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به افزایش شیوع ابتلا به کرونا در کودکان از زمان شروع کرونای انگلیسی گفت: متاسفانه بسیاری والدین این بیماری را در کودکان جدی نمی گیرند. دکتر کیقباد قدیری با اشاره به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا گفت: با شروع کرونای انگلیسی متاسفانه […]

به گزارش کودک پرس ، یک فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به افزایش شیوع ابتلا به کرونا در کودکان از زمان شروع کرونای انگلیسی گفت: متاسفانه بسیاری والدین این بیماری را در کودکان جدی نمی گیرند.

دکتر کیقباد قدیری با اشاره به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا گفت: با شروع کرونای انگلیسی متاسفانه تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان درگیر این بیماری شده اند و نیاز است که در این زمینه والدین هوشیار باشند.

وی افزود: یکی از چالش ها در این زمینه این است که متاسفانه بسیاری والدین کرونا را درکودکان جدی نمی گیرند و فکر می کنند کودک آنها سرماخورده و همین امر موجب می شود پیگیری جدی برای درمان نداشته و از طرفی پیشگیری های لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام ندهند.

این فوق تخصص عفونی اطفال تصریح کرد: این امر تهدیدی برای سلامت کودکان و سلامت خود آنهاست، چرا که با نادیده گرفتن بیماری و عدم رعایت اصول قرنطینه امکان انتقال بیماری به بزرگسالان وجود داشته و می تواند جان افراد و بزرگسالان فامیل را هم به خطر بیندازد.

قدیری گفت: از طرفی برخی والدین فکر می کنند کرونا در بچه ها مانند بزرگسالان نیست و مانند یک بیماری سرماخوردگی ساده است که نمی تواند خطری برای بچه ها داشته باشند و این درحالی است که کودکان هم در شمار قربانیان این بیماری قرار دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: والدین باید بدانند کرونا با کسی شوخی ندارد و این بیماری می تواند در کودکان آنها هم ایجاد عارضه کرده و حتی جان آنها را بگیرد.

وی یادآور شد: در بسیاری کودکان بیماری کرونا بصورت خفیف بروز پیدا می کند، اما در تعدادی از آنها هم شاهد بروز عوارض شدید بیماری از جمله درگیری های قلبی هستیم و بعضی از کودکان هم دراین میان جان خود را از دست داده اند.

این فوق تخصص عفونی اطفال افزود: با توجه به این شرایط از والدین می خواهیم که علائم مشابه سرماخوردگی را درکودکان خود جدی گرفته و احتمال ابتلا به کرونا را بدهند و با رعایت پروتکل ها حتما کودک خود را نزد پزشک ببرند.

وی افزود: همچنین والدین باید به بروز علائم گوارشی هم در کودکان توجه کنند، چرا که علائم گوارشی کرونا در کودکان شایع‌تر است و با مشاهده علائمی مانند دل درد، دل پیچه، اسهال، استفراغ و … باید حتما کودک خود را نزد پزشک ببرند.

قدیری توصیه کرد: والدین با مشاهده علائم باید بطور جدی اصول قرنطینه را رعایت کرده و کودکان خود را به مهمانی و پارک و … نبرند تا از شیوع این بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار