موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
234011
۰۵ تیر ۱۴۰۰

معاون قضایی دادستان کل کشور: امید داریم در کشور شاهد هیچ کودک کاری نباشیم

به گزارش کودک پرس ، سعید عمرانی در آیین افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی که با حضور رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، دادستان مشهد، شهردار مشهد، رییس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و به مناسبت هفته قوه قضاییه در مشهد افتتاح شد، اظهار کرد: چقدر خوب است […]

به گزارش کودک پرس ، سعید عمرانی در آیین افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی که با حضور رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، دادستان مشهد، شهردار مشهد، رییس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و به مناسبت هفته قوه قضاییه در مشهد افتتاح شد، اظهار کرد: چقدر خوب است که بهترین اتفاقات در کشور ما از مشهد و حرم مطهر رضوی بجوشد.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: هرجا که قبل از شروع کار علاقه اهل بیت باشد، موفقیت نیز در آن رقم می خورد. امروزه ما می توانیم در همه حوزه حال مردم خود را خوب کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر کودکان کار، کودکان بدسرپرست و کارتن‌خواب‌ها مسئولیم، عنوان کرد: جا دارد در این جا از همت شهرداری مشهد بابت این اقدام تشکر کنم. امید داریم که چنین اقداماتی در کل کشور نیز ادامه پیدا کند.

عمرانی تصریح کرد: اگر ما در جامعه منجر به شادی کودک بی‌سرپرست و یا بدپرست شویم، دستگیر آخرت ما نیز خواهد بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: امید داریم در کشور ما روزی برسد که دیگر شاهد هیچ کودک کاری نباشیم و بتوانیم این آسیب اجتماعی را ریشه کن کنیم.

مجتمع «شوق زندگی» شبیه به بهشت برین است

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم، با بیان اینکه اگر ما و دولت آینده دست به دست هم ندهیم، این آسیب‌های اجتماعی به آسیب‌های امنیتی تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به حجم اسیب های اجتماعی موجود در مشهد، مجتمع شوق زندگی بهشت برین است.

ولی اسماعیلی اظهار کرد: باید جهت جبران زحماتی که در این مجتمع کشیده شده جمله‌ای برازنده گفته شود، در این محل اقدامی نو و نوین صورت گرفته که می‌تواند برای کل کشور یک نمونه مثال زدنی باشد.

وی ادامه داد: من به نوبه خودم به عنوان خادم ملت و نماینده مردم ایران از صمیم قلب از تمامی کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند، کمال تشکر را دارم و امید دارم از این مجتمع و اقدام نوین برای سایر استان‌ها الگوبرداری کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن نهادهای مرتبط برای ایجاد این مجتمع، بیان کرد: باید بگویم در این مکان بهشت برین ساخته اید.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر ما و دولت آینده دست به دست هم ندهیم، این آسیب‌های اجتماعی به آسیب‌های امنیتی تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: دقت لازم، اعتبار لازم، برنامه منسجم با هم‌افزایی دولت انقلابی می‌تواند بهشت برین‌های دیگری را بسازد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس ۳۷ برابر اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را افزایش دادیم، در بخش اعتبارات آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی کلانشهرها هزار میلیارد تومان اعتبار لحاظ کردیم و این رقم برای شهرستان‌های کوچک ۴۰۰ میلیارد تومان است.

اسماعیلی گفت: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی می‌کنیم که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از هر ایده‌ای استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی معلولی است که علت آن توسعه نامتوازن کشور است، تصریح کرد: ما نباید همه امکانات را در یک جا متمرکز کنیم تا حاشیه نشینی ایجاد شود.

نظیر مجتمع شوق زندگی در کل کشور وجود ندارد

 

رییس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: شورای پنجم در طول مدیریت خود پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری انجام داده است، اما شوق زندگی گل و بهترین این پروژه‌ها است.

غلامعلی صادقی اظهار کرد: در این محل آنقدر کار مثبت و موثر صورت گرفته که اگر هر فرد هر روز به اینجا سر بزند خالی از لطف نیست.

وی ادامه داد: در این محل یک کار مشارکتی متفاوت و ضروری شکل گرفته است. مشارکتی بدین معنا که همه در این مکان جمع شدند تا بتواند در راستای کاهش یک آسیب اجتماعی گام بردارند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: همه دستگاه های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری مشهد، بهزیستی، سمن‌ها و دادستانی پای کار آمدند تا ببینند چه اقدامی می‌توانند برای این اقشار آسیب‌پذیر انجام دهند، تا این افراد به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شوند.

صادقی تصریح کرد: اگر ما نمونه همین نسخه را در مجتمع خانواده خود پیاده کنیم، یقینا نتیجه‌بخش خواهد بود. همچنین اگر نمونه این اقدام را در دادسراهای خود داشته باشیم نیز شایسته است.

وی با بیان اینکه وضع مجازات ‌های جایگزین حبس نشان داده که زندان جواب نمی ‌دهد و صرفا برای عده ‌ای خاص باید بماند، افزود: نظیر مجتمع شوق زندگی را در طول سابقه بیش از ۳۰ ساله خود در دستگاه قضایی ندیده‌ام؛ حتی مانند آن در نقاط دیگر کشور نیز وجود ندارد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: خواهش من از دادستان، شهردار و خانم عابدین زاده این است که پس از یکسال نتایج ایجاد این پروژه مهم را بررسی کنند و ببینند که این پروژه تا چه میزان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی شده است.

اقدامات مدیریت شهری در محل مجتمع شوق زندگی بی نظیر است

صادقی گفت: در حال حاضر شاهد سپری شدن روزهای پایانی شورای پنجم هستیم، اما کاری که شورای شهر و شهردار مشهد با کمک دادستان در این محل انجام داده اند، بسیار بی‌نظیر است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم بازدید نخبگان، کارشناسان و بدنه متخصص از این مجتمع، گفت: الگوی مجتمع شوق زندگی می ‌تواند در سایر استان‌‌های کشور نیز اجرایی شود.

 

شهردار مشهد هم گفت: خداراشکر می‌کنم که امروز این اتفاق مبارک رقم خورد و مجموعه تلاش‌هایی که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال انجام بود و در سال‌های اخیر به واسطه همدلی که در این شهر وجود دارد، افزایش پیدا کرده نیازمند یک مقر و مبنا برای هدایت بود.

محمدرضا کلایی ادامه داد: اگر امروز مردم رضایت و آرامش خاطری دارند و اگر امروز شرکت انتخابات مردم در شهر تفاوت پیدا می‌کند، بدون تردید مرهون حمایت‌هایی است که تاکنون دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند، است.

وی با بیان اینکه نوع مواجه با موضوعات در قالب پروژه‌هایی که انجام شده که خیرین شهر یار هسته اصلی آن بوده بسیار جدی است، تصریح کرد: توجه به موضوعات شهر ترمیمی، کاهش آسیب‌ها با سازوکارهایی که تدوین شده و اتفاقی که امروز شاهد آن بودیم همه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وی با تشکر از اعضا و رییس شورای شهر برای این پروژه، تاکید کرد: امید داریم استفاده از سمن‌ها وخدماتی که ارائه می‌دهند؛ تمرکز دوستان ما در حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی و به کار‌گیری همکاری تمامی دستگاه‌ها اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی و خیرین بتواند نرخ برخی از آسیب‌ها را در شهر مشهد کاهش دهد.

مرکز شوق زندگی با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر شهر مشهد، چاره‌جویی برای آسیب‌های اجتماعی، هم‌افزایی بین دستگاهی در حوزه مسائل اجتماعی،استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در مسائل اجتماعی افتتاح شد.

طرح سایبان مهر برای شناسایی و حمایت از کودکان کار، طرح سایه‌بان عدالت با هدف ارائه مشاوره حقوقی به مراجعان، سایبان مهان جهت ارائه خدمات روانشناسی به کودکان آسیب دیده، طرح کودک خلاق برای استعدادیابی کودکان آسیب‌دیده، طرح سایبان امید جهت مشاوره فردی به عموم شهروندان از جمله خدماتی است که در این مرکز انجام می‌شود.

ان مرکز در پارک بهار منطقه خواجه ربیع مشهد واقع شده است.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار