233983
۰۵ تیر ۱۴۰۰

غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در فارس

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در فارس برای تشخیص زودهنگام تنبلی چشم در ۱۸۶ مرکز مثبت زندگی آغاز شده است. سید محمدصادق کشفی نژاد گفت: با افتتاح ۱۸۶ مرکز مثبت زندگی در استان فارس بهترین امکان فراهم شد تا غربالگری بینایی کودکان […]

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در فارس برای تشخیص زودهنگام تنبلی چشم در ۱۸۶ مرکز مثبت زندگی آغاز شده است.

سید محمدصادق کشفی نژاد گفت: با افتتاح ۱۸۶ مرکز مثبت زندگی در استان فارس بهترین امکان فراهم شد تا غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بیش از پیش فراگیر شود.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی فارس، او با بیان اینکه تنبلی چشم اگر چه در ظاهر مشخص نیست، اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود، گفت: سازمان بهزیستی کشور طرح ملی غربالگری بینایی را در سراسر کشور اجرا می‌کند تا از این طریق به ارتقای سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

کشفی نژاد عنوان کرد: در سال‌های گذشته تنها در یک بازه زمانی مشخص طرح غربالگری بینایی به صورت همگانی اجرا می‌شد، اما با ابلاغ دستورالعمل از سازمان بهزیستی از امسال تمامی مراکز مثبت زندگی پایگاه دائمی غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال هستند و خانواده‌ها از امروز تا پایان سال می‌توانند با مراجعه به این مراکز غربالگری بینایی را انجام بدهند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آن‌ها پیشگیری می‌شود، اما در صورتی که سن طلایی تشخیص و درمان را از دست بدهیم مشکلاتی از قبیل کم بینایی و نابینایی گریبانگیر آینده فرزندانمان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری بینایی برای ۱۰۴هزار و چهارصد و سی و چهار کودک ۳ تا ۶ سال به صورت رایگان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۵۴۰ کودک با مشکل آمبلیوپی (تنبلی چشم)، ۱۸۲۸ نفر با سایر اختلالات بینایی شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: این طرح در سال‌های گذشته در مهدکودک‌های سراسر استان انجام می‌شد که پس از واگذاری مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌های همکاری با آموزش و پرورش در خصوص معرفی کودکان به مراکز مثبت زندگی بهزیستی برای غربالگری انجام شده است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار