موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
233980
۰۵ تیر ۱۴۰۰

ترودو: پاپ باید در خاک کانادا بابت رفتار کلیسا با کودکان بومی عذرخواهی کند

به گزارش کودک پرس ،به دنبال کشف حدود ۱۰۰۰ جسد از دو قبر بی‌نشان، نخست‌وزیر کانادا گفت که از پاپ خواسته تا شخصا در خاک این کشور بابت نقش کلیسای کاتولیک در مدیریت مدارسی برای کودکان بومی عذرخواهی کند. به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه بومی به تازگی خبر داد که بقایای ۷۵۱ تن […]

به گزارش کودک پرس ،به دنبال کشف حدود ۱۰۰۰ جسد از دو قبر بی‌نشان، نخست‌وزیر کانادا گفت که از پاپ خواسته تا شخصا در خاک این کشور بابت نقش کلیسای کاتولیک در مدیریت مدارسی برای کودکان بومی عذرخواهی کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه بومی به تازگی خبر داد که بقایای ۷۵۱ تن که عمدتا از کودکان بومی کانادا بودند، در محوطه یک مدرسه سابق در استان ساسکاچوان کشف شده است.

این خبر کمتر از یک ماه پس از آنکه بقایای حدود ۲۱۵ کودک در محوطه یک مدرسه سابق دیگر در استان بریتیش کلمبیا کشف شد، منتشر میشود.

حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی در حدود ۱۵۰ مدرسه مسکونی در کانادا که تا ۱۹۷۹ به دست کلیسای کاتولیک اداره میشد، جذب شدند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت از این تحولات غمگین شده اما عذرخواهی نکرد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در اتاوا به خبرنگاران گفت: من شخصا به صورت مستقیم با پاپ فرانسیس صحبت کردم تا تاکید کنم نه تنها عذرخواهی او حائز اهمیت است، بلکه او باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند. میدانم که رهبری کلیسای کاتولیک در حال بررسی است و بسیار فعالانه درباره آنچه گام‌های بعدی میتواند باشد، مشارکت دارد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار