موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
233971
۰۵ تیر ۱۴۰۰

480 کودک مبتلا به “کرونا” در کرمانشاه

به گزارش کودک پرس ، رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی 487 کودک مبتلا به کرونا در استان در بهار امسال خبر داد وافزود: این امر می طلبد که والدین هوشیاری بیشتری داشته و بدانند کرونا می تواند کودکان را هم درگیر کرده و برای آنها خطرناک باشد. دکتر ابراهیم شکیبا ، با بیان […]

به گزارش کودک پرس ، رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی 487 کودک مبتلا به کرونا در استان در بهار امسال خبر داد وافزود: این امر می طلبد که والدین هوشیاری بیشتری داشته و بدانند کرونا می تواند کودکان را هم درگیر کرده و برای آنها خطرناک باشد.

دکتر ابراهیم شکیبا ، با بیان اینکه سویه های جدید کرونا پیر و جوان نمی شناسند، گفت: در نوع قبلی کرونا(کرونای ووهان) عمدتا افراد پیر و سالخورده درگیر بیماری می شدند، اما با جهش های رخ داده در ویروس کرونا، این ویروس هم اکنون بیماری زایی بالایی در نوجوانان و جوانان پیدا کرده است.

وی افزود: هم اکنون از نوزاد تازه متولد شد تا افراد پیر و کهنسال در معرض خطر این بیماری هستند و هیچکس نمی تواند بگوید کرونا خطری برای او ندارد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه یادآور شد: در بهار امسال در مجموع تست کرونای 487 کودک زیر 10 سال در استان مثبت شد.

شکیبا خاطرنشان کرد: اینها مواردی است که با استفاده از تست PCR شناسایی شده اند و قطعا تعداد کودکانی که علائم خفیف داشته و تست نداده اند، بیش از این تعداد است.

وی تاکید کرد: در این شرایط والدین باید حساسیت بالایی داشته و نسبت به کوچکترین علائم مشابه کرونا در کودکان هوشیار باشند.

شکیبا با اشاره به طیف گسترده علائم کرونا گفت: درمجموع دو دسته علائم تنفسی و گوارشی داریم که والدین به محض مشاهده این علائم در کودکان باید آنها را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه بسیاری والدین در این زمینه سهل انگاری کرده و با بیان اینکه کودک آنها سرماخورده، از پیگیری درمان کودک خود غافل می شوند.

وی افزود: در این بین هم برخی والدین تصور دارند که کرونا برای کودکان خطرناک نیست، درحالیکه کرونا در کودکان هم عارضه ایجاد کرده و هم می تواند آنها را قربانی کند.

شکیبا گفت: والدین باید در صورت مشاهده علام مشابه سرماخوردگی مانند تب، سرفه، عطسه، بدن درد و … و نیز علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه حتما کودک خود را به مراکز درمانی ارجاع دهند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار