233964
۰۵ تیر ۱۴۰۰

نوزادانی که معتاد به دنیا می آیند

به گزارش کودک پرس ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ما مواد مخدر سنتی همچنان مصرف بالاتری نسبت به مواد مخدر صنعتی دارد، گفت: تعداد قابل توجهی از زنان باردار و شیرده را در خراسان جنوبی شناسایی کرده‌ایم که معتاد هستند و بالتبع، تولد نوزدانشان همراه […]

به گزارش کودک پرس ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ما مواد مخدر سنتی همچنان مصرف بالاتری نسبت به مواد مخدر صنعتی دارد، گفت: تعداد قابل توجهی از زنان باردار و شیرده را در خراسان جنوبی شناسایی کرده‌ایم که معتاد هستند و بالتبع، تولد نوزدانشان همراه با اعتیاد خواهد بود.

محمدرضا حسنی مقدم اظهار کرد: سن اعتیاد در کشور پایین آمده و خراسان جنوبی از این امر مسثنی نیست.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی، کودک معتاد هم داریم، افزود: تعداد قابل توجهی از زنان باردار و شیرده را در خراسان جنوبی شناسایی کرده‌ایم که معتاد هستند و بالتبع، تولد نوزدانشان همراه با اعتیاد خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: در خانواده‌هایی هم که پدر و مادر اعتیاد داشتند، کودکان معمولا از سنین چهار تا پنج سالگی معتاد می‌شوند.

حسنی مقدم ادامه داد: خراسان جنوبی ۲۱۲ کودک زیر ۱۸ سال معتاد دارد که ۹۰ درصد هزینه درمان کودکان معتاد معرفی شده به بیمارستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس توسط علوم پزشکی و ۱۰ درصد توسط نهاد ارجاع دهنده (کمیته امداد امام خمینی ره، آموزش و پرورش و…) پرداخت می‌شود.

وی افزود: باتوجه به بحث کرونا، باور غلطی که در جامعه شکل گرفت این بود که مصرف مواد مخدر به پیشگیری و درمان کرونا کمک می‌کند و همین امر مصرف را افزایش داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه فراوانی استفاده از مواد مخدر توسط کودکان در خراسان جنوبی به نسبت استان‌های دیگر کمتر است، افزود: در استان ما مواد مخدر سنتی همچنان مصرف بالاتری نسبت به مواد مخدر صنعتی دارد.

حسنی مقدم با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی بیشتر در رنج جوان جامعه مصرف بالاتری دارد، اظهار کرد: بسیاری در استان، مواد مخدر صنعتی و سنتی را به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرد معتاد گاهی به جایی می‌رسد که هرچه به دستش آید، استفاده می‌کند، تصریح کرد: نمی‌توانیم آمار دقیقی از اینکه فراوانی کدام نوع ماده مخدر و مصرف کدام یک بیشتر است، دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون پژوهشی انجام نشده و آمار دقیقی از میزان فراوانی مواد مخدر در دست نیست، تصریح کرد: پژوهشی نداشته‌ایم که مشخص شود افزایش مواد مخدر به چه دلیل است.

حسنی مقدم با بیان اینکه سطح دسترسی به مواد مخدر در استان پایین‌ترین سطح در کشور است، تصریح کرد: خراسان جنوبی استان عبوری است و تعداد حجم قابل ملاحظه‌ای از طریق این استان منتقل می‌شود، اما بخشی از آن در استان می‌ماند و مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه طی امسال، نسبت به سال گذشته 50 درصد میزان کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است، تصریح کرد: درست است سطح دسترسی در استان پایین‌ترین در کشور است، اما فردی که بخواهد مواد مخدر را پیدا کند، می‌تواند به سهولت این کار را انجام دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به برخورد با خرده‌فروشان براساس طرح‌هایی که اجرا می‌سشود، افزود: پلیس مواد مخدر با خرده فروشان و توزیع‌کنندکان مواد مخدر در حال برخورد است.

حسنی مقدم ادامه داد: پژوهش‌هایی که در سطح کشور انجام می‌شود با همکاری مراکز علمی و فرهنگی و دانشگاه‌ها بوده و نتایج، از طریق دفتر تحقیقات و پژوهش ستاد به استان‌های دیگر ارجاع می‌شود.

وی افزود: این آمادگی در ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان وجود دارد تا از افرادی که پژوهش‌هایی را که مدنظر ستاد است را انجام دهند، حمایت کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: نتایج پژوهش‌هایی که مختص هر استان است، تبدیل به طرح شده و اقدامات براساس طرح‌ها صورت می‌گیرد.

قوانین بازدارنده برای رسیدن به سرشاخه‌های اصلی

حسنی مقدم بیان کرد: یک از مشکلات ما همین است که بسیاری از محموله‌هایی که کشف می‌شود به فرد اصلی و قاچاقچی اصلی دسترسی پیدا نمی‌کنیم و افرادی که دستگیر می‌شوند بیشتر افرادی هستند که تنها مبلغی را برای جابجایی مواد مخدر گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون توفیق زیادی در زمینه دسترسی و دستگیری افراد سرشاخه باند و قاچاقچی اصلی نداشته‌ایم که این امر مستلزم کار بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر و قوانین بهتر و بازدارنده‌تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کار جدیدی که در حال انجام است، شناسایی اموال قاچاقچیان تا بتوانیم با این اقدام، بازدارندگی قاچاق را افزایش دهیم.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار