23383
۲۱ شهریور ۱۳۹۶

نگاهمان به حقوق کودکان حق‌مدارانه باشد

مظفر الوندی ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان با بیان اینکه کودکان امروز جوانان و مدیران آینده کشور هستند، توجه به این قشر را یکی از امور مهم دانست.

به گزارش کودک پرس ،دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه در 216 آیه قرآن به موضوع حقوق کودکان اشاره شده است، گفت: نگاه ما به حقوق کودکان باید یک نگاه حق‌مدارانه باشد.


وی با بیان اینکه کنوانسیون حقوق کودک یک سند بین‌المللی پذیرفته شده که همه کشورها به این کنوانسیون پیوسته‌اند، رویکرد حق‌مدارانه را یک رویکرد اساسی در حوزه حقوق کودکان عنوان کرد و گفت: نباید برای اقدامات انجام شده سر کودکان منت گذاشت و باید با جان و دل در این حوزه کار کرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه امروزه باید به صورت ساختاری در حوزه کودک صحبت کنیم، ادامه داد: کودکان حق دارند که مورد توجه قرار گیرند.


وی اشاره به اینکه دولت‌ها حقوق کودکان را تضمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: در دنیا با تضعیف حقوق کودکان  مواجهیم بنابراین این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


الوندی همدان را یکی از استان‌های کم‌مشکل در این زمینه برشمرد و ادامه داد: وضعیت برخی از استان‌ها بسیار ناراحت‌کننده است.
وی با بیان اینکه در 216 آیه قرآن 300 روایت به موضوع و حقوق کودکان اشاره شده است، تصریح کرد: نگاه ما به حقوق کودکان باید یک نگاه حق‌مدارانه باشد.


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه بخش‌های خصوصی و دولتی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، یادآور شد: تصمیمات نهایی باید به نفع کودکان اجرایی شود.


وی یکی از قواعد انجام فعالیت در زمینه حقوق کودکان را از بین بردن تبعیض‌ها دانست و اظهار کرد: اگرچه با آموزش و پرورش جدال‌ها و بحث‌های زیادی در این زمینه داریم اما تعاملات خوبی نیز وجود دارد.


الوندی وجود تبعات در حوزه کودکان را نشان از عقب ماندن از امر مهم کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: حوزه کودک یک حوزه بی‌تنش است که نیازمند دلسوزی است.. 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار