موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
233363
۰۱ تیر ۱۴۰۰

تجمع کودکان یمن علیه سازمان ملل

به گزارش کودک پرس ،جمعی از کودکان یمن، امروز (سه‌شنبه)، برپایی راهپیمایی در صنعاء، پایتخت یمن، در محکومیت جانبداری‌های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه‌ای صادر کردند. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، کودکان یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] […]

به گزارش کودک پرس ،جمعی از کودکان یمن، امروز (سه‌شنبه)، برپایی راهپیمایی در صنعاء، پایتخت یمن، در محکومیت جانبداری‌های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه‌ای صادر کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، کودکان یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم‌پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تن دادن سازمان ملل به فشارهای کشورهای استکبار را محکوم می‌کنیم؛ فشاری که دبیرکل سازمان ملل متحد به‌رغم وحشی‌گری جانیان و قباحت وجهه‌شان زیر بار آن رفت تا آنان را رو سفید گرداند».

کودکان یمن ادامه دادند: «ما تأکید می‌کنیم که سازمان ملل متحد خود را دشمن کودکان یمن قرار داده و نهادهای تحت حمایت این سازمان در تمام جنایت‌های که در سایه سکوت آن‌ها علیه ما انجام شده است، سهیم هستند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما کودکان به یقین می‌دانیم که چه کسی قاتل است و سعی دارد با ما بجنگند و ما را بکشد و محاصره‌مان کند و ما را گرسنه نگاه دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد! تو از نظر ما شریک اصلی و یکی از مهم‌ترین عواملی هستی که این رنج‌ها را برای ما به وجود آورده است».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار