233311
۰۱ تیر ۱۴۰۰

تشکیلات خودگردان فلسطین: گوترش نام اسرائیل را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار دهد

به گزارش کودک پرس ،نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) از دبیرکل سازمان ملل خواست، رژیم صهیونیستی را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار دهد. همچنین او تشکیل یک کمیته مستقل برای تحقیقات درباره واکسن‌های بازگردانده شده به اراضی اشغالی را خواستار شد. به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات […]

به گزارش کودک پرس ،نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) از دبیرکل سازمان ملل خواست، رژیم صهیونیستی را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار دهد. همچنین او تشکیل یک کمیته مستقل برای تحقیقات درباره واکسن‌های بازگردانده شده به اراضی اشغالی را خواستار شد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در آغاز جلسه کابینه در رام‌الله، اظهار کرد: اسرائیل کشتار کودکان ما را متوقف نمی‌کند و آخرین آنها کودکی به نام احمد بنی شمسه از روستای بیتا واقع در شمال کرانه باختری بود که روز پنج‌شنبه در نتیجه اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید، در اینجا از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم اسرائیل را مسؤول تخلفاتش در حق کودکان ما قرار داده و این رژیم اشغالگر را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داده و آن را بابت جنایاتش تحت محاکمه قانونی قرار دهد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، دبیرکل سازمان ملل تصمیم گرفت رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در مناطق درگیری در سال ۲۰۲۰ قرار ندهد.

وزارت خارجه فلسطین در این رابطه تاکید کرد که این تصمیم به منزله جانبداری از قاتل و حمایت از مجرمان ارتش اشغالگر و شهرک‌نشین‌های تروریست و تضمینی برای فرار آنها از مجازات است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ماه‌های آوریل و مه ۶۹ کودک را در حمله خود به شهر قدس به شهادت رساند.

همچنین اشتیه در جلسه کابینه، توصیه کرد یک کمیته مستقل تحقیق به ریاست عمار الدویک، رئیس هیات مستقل حقوق بشر در پرونده واکسن‌های دریافتی از رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: توافق امضا شده میان دو طرف به کمیته ارائه شده و منتشر خواهد شد، همچنین نتایج کار کمیته جهت پیگیری و بررسی اتفاقات رخ داده منتشر خواهند شد.

او گفت: وزارت بهداشت (فلسطین) روز یکشنبه ۹۰ هزار دوز واکسن فایزر را که تاریخ مصرفشان رو به اتمام بود به اسرائیل بازگرداند.

اشتیه افزود: این توافق در راستای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون مردم، رسیدن به سطح مصونیت ۷۰ درصدی جامعه در برابر کرونا، بازگشت زندگی به روال عادی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امضا شد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: این واکسن‌ها از شرکت فایزر خریداری شده و هزینه آنها از خزانه کشور پرداخت شد و طبق توافق با این شرکت، قرار شد مقدار واکسن‌هایی که از این شرکت در اسرائیل وجود دارند، به ما تحویل داده شوند اما وزارت بهداشت اسرائیل در تحویل محموله اول تعلل کرد و زمانی آنها را تحویل داد که تاریخ مصرفشان رو به اتمام بودند پس واکسن‌ها فورا بازگردانده شدند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار