2333
۰۱ شهریور ۱۳۹۵

رفع نیازهای کودکان محور تدوین فعالیت های هفته کودک

فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: احصا و رفع تمام نیازهای کودکان با هر سطح توانمندی و افزایش شور و نشاط اجتماعی باید محور تدوین فعالیت های هفته کودک در استان باشد.

به گزارش کودک پرس     فرشته سلجوقی در نخستین نشست هماهنگی برنامه های هفته ملی کودک در استان، گفت: هفته ملی کودک امسال از 15 مهر ماه آغاز و تا 21 مهرادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: خانواده و مهربانی، باورهای دینی و مسئولیت اجتماعی، میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت، امنیت و سلامت، دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی، گذشت و فداکاری و شجاعت و سخاوت در زندگی کودک به ترتیب عناوین انتخاب شده روزهای اول تا هفتم این مناسبت است.

سلجوقی با بیان اینکه مسئولیت اجرای مفاد کنوانسیون حقوق کودک در استان ها به دفاتر اموربانوان و خانواده استانداری ها واگذار شده است، افزود: در همین راستا این اداره کل با داشتن وظایف حاکمیتی برای برگزاری پربار برنامه های هفته ملی کودک در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر؛ سعی در هماهنگ کردن برنامه های دستگاه های اجرایی، جلب مشارکت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و افزایش هم افزایی بین آنها دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بر لزوم تدوین برنامه های جامع که دایره شمول آن تمامی کودکان از قشرهای مختلف و با نیازهای متفاوت را دربرگیرد، تاکید کرد.

سلجوقی با اشاره به اینکه هفته ملی کودک امسال همزمان با دهه اول محرم خواهد بود، اظهار داشت: به همین مناسبت شعار این مناسبت” کودکان تشته هستند” در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: با تعریف فعالیت های این هفته در دو بخش جداگانه “با کودکان برای کودکان” و “بزرگترها در کنار کودکان” می توان زمینه را برای پاسخگویی به نیازهای روحی جمعیت هدف فراهم کرد.

لزوم فراهم کردن شرایط برای برگزاری برنامه های هفته کودک سال آینده در قالب مشهد 2017 و در بین تمام کشورهای اسلامی، تدوین برنامه هایی با هدف آشنا کردن کودکان با مفاهیم اقتصادی مقاومتی و مصرف بهینه انرژی و توجه به نیازهای کودکان حاشیه نشین، مهاجر افغانی و آسیب دیده، برپایی نشست های تخصصی با موضوع واکاوی مشکلات کودکان و جلب مشارکت هنرمندان از دیگر تاکیدات سلجوقی در این جلسه بود.

نخستین جلسه هماهنگی برنامه های هفته کودک با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی برگزار و مصوب شد تا اعضا پیشنهادات خود را برای بررسی در کمیته های تخصصی به دبیرخانه ارسال و هفته آینده با دعوت از نمایندگان دستگاه های اجرایی دومین نشست برپا شود.

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار