233286
۰۱ تیر ۱۴۰۰

خراسان جنوبی ۲۱۲ کودک زیر ۱۸ سال معتاد دارد

به گزارش کودک پرس ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان کشفیات انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی بالغ بر ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است. محمدرضا حسنی مقدم، امروز دوشنبه ۳۱ خرداد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با […]

به گزارش کودک پرس ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان کشفیات انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی بالغ بر ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

محمدرضا حسنی مقدم، امروز دوشنبه ۳۱ خرداد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با مواد مخدر با بیان اینکه برای پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ۱۸ برنامه محوری را پیش بینی کرده‌ایم، گفت: در حوزه مقابله استانی با مواد مخدر، به دلیل اینکه خراسان جنوبی استانی عبوری برای قاچاق مواد مخدر به حساب می‌آید شرایطی متفاوتی از سایر استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر از مرزهای جنوبی کشور به سمت استان‌های مرکزی با عبور از خراسان جنوبی ترانزیت می‌شود، افزود: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی در سال نود و نه و سه ماهه اول ۱۴۰۰ کشفیات قابل توجهی را در استان شاهد بوده ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۷۵ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۸ پنجاه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسنی مقدم افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان کشفیات انواع مواد مخدر در استان بالغ بر ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ جمع کل دستگیری‌ها ۲ هزار و ۴۵۰ نفر و تعداد خودروهای توقیفی ۵۳۷ دستگاه بوده است.

وی، تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی استان، تقویت و تجهیز معابر رسمی ماهیرود به دستگاه‌های کنترلی و مراقبتی، دستگیری خرده‌فروشان و توزیع کنندگان و پاکسازی مناطق آلوده، تقویت و تجهیز یگان‌های کویری و تقدیر از خانواده معظم شاهد و ایثارگر مبارزه با مواد مخدر را از اهم برنامه‌ها و اولویت‌های مقابله‌ای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مورد حوزه درمان با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۸۶ مرکز درمان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد معتادان تحت پوشش مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی ۱۴ هزار و و ۸۵۰ نفر است.

حسنی مقدم افزود: ۸۷ درصد مراکز درمان توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شود.

وی گفت: تعداد معتادان متجاهر تبصره ۲ ماده ۱۶ در خراسان جنوبی ۴۰۳ نفر و اعتبارات تخصیصی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب تفاهم نامه اختصاص داده شده ۱۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال با ۱۸ هزار و ۱۴۲ نفر روز ساعت برای درمان این افراد بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تعداد معتادانی که از خدمات بیمه اعتیاد استفاده کردند هزار و ۵۴۵ نفر است که مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۸۵۳ هزار ریال را شامل می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲۱۲ کودک زیر ۱۸ سال معتاد دارد، گفت: کودکان معتاد معرفی شده به بیمارستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس ۹۰ درصد هزینه درمانشان توسط علوم پزشکی و ۱۰ درصد توسط نهاد ارجاع دهنده (کمیته امداد امام خمینی ره، آموزش و پرورش و…) پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای به ۵۱۲ نفر از بهبودیافتادگان، توزیع ۵۰۰ بسته کمک معیشتی، راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در روستای تقاب از جمله اقدامات انجام شده در حوزه درمان اعتیاد بود که وی از آن یاد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: ساماندهی ۵۲ معتاد متجاهر، واکسیناسیون پرسنل مراکز کاهش آسیب اعتیاد بیماری کرونا، راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان، درمان مادران باردار و شیرده معتاد، راه اندازی مراکز تعطیل شده درمان کودکان و دانش‌آموزان معتاد از اولویت‌های امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کارزار رسانه‌ای و معرفی خط ملی اعتیاد از جمله برنامه‌های امسال است و تشکیل گروه‌ها و کانال‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان، اجرای طرح مدیریت مورد در مدارس استان، برگزاری وبینارهای آموزشی با تمرکز بر پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حسنی مقدم اظهار کرد: امسال برنامه‌ای با هدف ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: در قالب این همکاری‌ها تسهیلاتی در اختیار بهبودیافتگان قرار می‌گیرد تا نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند و از سال گذشته تاکنون ۳۵۰ نفر معرفی شده‌اند و سقف استان نیز تا ۶۰۰ نفر خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به کویری بودن استان و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، افزود: کتاب اطلس جامع امنیتی کویر خراسان جنوبی اخیرا رونمایی شد که اطلاعات جامع برای دستگاه‌های امنیتی و نظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود و عمده محورهای عبور اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در آن درج شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر با عنوان «حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم»، یادآور شد: ۱۸ برنامه محوری هر کدام حداقل سه برنامه در استان برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار