موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک آزاری
233242
۰۱ تیر ۱۴۰۰

به کارگیری بیش از ۸۵۰۰ کودک سرباز در سال 2020

به گزارش کودک پرس ،سازمان ملل اعلام کرد، بیش از ۸۵۰۰ کودک در سال گذشته میلادی در درگیری‌های مختلف در سراسر جهان به عنوان “کودک‌سرباز” مورد استفاده قرار گرفته و قریب به ۲۷۰۰ تن دیگر نیز کشته شدند. به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش سالانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای شورای امنیت درباره […]

به گزارش کودک پرس ،سازمان ملل اعلام کرد، بیش از ۸۵۰۰ کودک در سال گذشته میلادی در درگیری‌های مختلف در سراسر جهان به عنوان “کودک‌سرباز” مورد استفاده قرار گرفته و قریب به ۲۷۰۰ تن دیگر نیز کشته شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش سالانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای شورای امنیت درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه، مسائل مربوط به کشتارها، قطع عضو و سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان، ربوده شدن و به خدمت گرفته شدن، عدم دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و همچنین هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها آمده است.

این گزارش تایید می‌کند که خشونت‌ها علیه ۱۹ هزار و ۳۷۹ کودک در ۲۱ مورد درگیری ثبت شده است. اکثر این خشونت‌ها مربوط به ۲۰۲۰ در سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن است.

این گزارش همچنین تایید می‌کند که ۸۵۲۱ کودک در سال گذشته میلادی به عنوان کودک سرباز به کار گرفته شدند در حالیکه ۲۶۷۴ مورد دیگر نیز کشته و ۵۷۴۸ تن دیگر نیز در درگیری‌های مختلف زخمی شده‌اند.

در گزارش گوترش برای شورای امنیت همچنین یک فهرست سیاه از گروه‌های دخیل و مقصر در درگیری‌ها وجود دارد به این امید که آنها را به سمت تحقق اقداماتی برای حفاظت از کودکان سوق دهد. البته این لیست بین دیپلمات‌های شورای امنیت و سازمان ملل محل مناقشه است چون آنها می‌گویند عربستان و اسرائیل هر دو در سال‌های اخیر با هدف دور ماندن از این لیست فشارهایی را بر شورای امنیت وارد کرده‌اند.

اسرائیل هرگز در این فهرست نبوده در حالیکه ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در ۲۰۲۰ و پس از چندین سال از فهرست مذکور خارج شد در حالیکه مقصر کشتار و زخمی شدن ده‌ها کودک یمنی است.

با هدف کاستن از مناقشات بر سر این فهرست، گوترش در سال ۲۰۱۷ لیستی با دو طبقه بندی مجزا ارائه کرد. یکی شامل طرف‌ها و گروه‌هایی می‌شود که باید اقداماتی را در راستای حفاظت از کودکان در نواحی درگیر جنگ اتخاذ کنند و دیگری شامل گروه‌هایی است که در این طبقه بندی نمی‌گنجند.

روز دوشنبه در گزارش منتشر شده تغییرات زیادی دیده نشد. تنها گروه‌هایی از یک کشور اعلام شده در این لیست برای عدم اعمال اقدامات، ارتش میانمار بابت کشتار، قطع عضو و خشونت جنسی علیه کودکان و نیروهای سوریه هستند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار