موقعیت فعلی شما : خانه/کانون پرورش فکری
233005
۳۱ خرداد ۱۴۰۰

لالای های خراسان شمالی ثبت میراث معنوی می شود

به گزارش کودک پرس ،سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، گفت: با هدف ترویج فرهنگ بومی و انتقال میراث شفاهی و معنوی به نسل جدید، قصه‌ها و لالایی‌های مردم استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی می‌شوند. مستوفیان اظهار کرد: ثبت ملی میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی اقوام […]

به گزارش کودک پرس ،سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، گفت: با هدف ترویج فرهنگ بومی و انتقال میراث شفاهی و معنوی به نسل جدید، قصه‌ها و لالایی‌های مردم استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی می‌شوند.

مستوفیان اظهار کرد: ثبت ملی میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی اقوام خراسان شمالی ازجمله موضوعات مشترک همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

مستوفیان با اشاره به اینکه تاکنون چندین متن قصه جمع‌آوری و مستند شده است، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مشترک و خلاقانه در زمینهٔ کودک و نوجوان، در راستای حفظ فرهنگ اصیل مردمان استان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به هنرمندان و پژوهشگران ادبیات شفاهی اقوام استان خراسان شمالی و ایجاد شورای سیاست‌گذاری برای پژوهش‌های راهبردی در راستای میراث ناملموس از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه و همکاری مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، میراث‌فرهنگی فراهم آوردن زمینه خدمات مشاوره‌ای در عرصه میراث ناملموس ازجمله دستورالعمل‌ها، فرمت‌ها، انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی موردنیاز برای کارشناسان مرتبط را به عهده خواهد داشت.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار