موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
232575
۲۹ خرداد ۱۴۰۰

رئیس‌جمهور آمریکا کودکان را در مدارس مغزشویی می‌ دهد

به گزارش کودک پرس ،«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یادداشتی مدعی شده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور کودکان را در مدارس مغزشویی می‌کند. ترامپ در یادداشتی که روز جمعه در پایگاه Real Clear Politics منتشر شده نوشته است: «نخستین وعده جو بایدن به عنوان نامزد انتخاباتی این بود که آمریکا را متحد کند. […]

به گزارش کودک پرس ،«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یادداشتی مدعی شده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور کودکان را در مدارس مغزشویی می‌کند.

ترامپ در یادداشتی که روز جمعه در پایگاه Real Clear Politics منتشر شده نوشته است: «نخستین وعده جو بایدن به عنوان نامزد انتخاباتی این بود که آمریکا را متحد کند. با وجود این، اولویت نخست او در نخستین ماه‌های حضور در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور ایجاد تفرقه در کشورمان بر اساس نژاد و جنسیت بوده است.»

او در ادامه نوشته است: «برای این مصداقی روشن‌تر از تلاش‌های جدید دولت بایدن برای تلقین سمی‌ترین و ضدآمریکایی‌ترین تئوری‌ها به کودکان دبستانی نمی‌توان یافت. برای آمریکایی‌ها مهم است بدانند چنین برنامه‌ای از کجا نشأت می‌گیرد، چه نتیجه‌ای خواهد داشت و مهم‌تر از همه چطور می‌توانیم آن را متوقف کنیم».

دونالد ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری محور برنامه‌اش را سیاست «اول آمریکا» قرار داده بود در ادامه این یادداشت نوشته است: «چندین دهه است که چپ‌های آمریکاستیز دیدگاهی درباره آمریکا را ترویج می‌کنند که تاریخ، فرهنگ، رسومات و اسناد اولیه ما را به منفی‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند. با وجود این، طی سال‌های اخیر، این تلاش کاملاً غیرطبیعی از مرحله‌ای که به کودکان گفته شود تاریخشان شرارت‌آمیز است به مرحله‌ای رسیده که به آنها یاد داده می‌شود که آمریکایی‌ها شیطان هستند.»

ترامپ نوشته است: «در کلاس‌های درس در سراسر این کشور، دانش‌آموزان در معرض برنامه‌هایی موسوم به “نظریه‌های انتقادی به نژادها” قرار داده می‌شوند که هدف آن شستشوی مغزی دانش‌آموزان با دگم‌های ذهنی احمقانه چپ‌گراها است. واقعیت کلیدی درباره این دکترین تحریف‌شده این است که این برنامه‌ها کاملاً با آنچه آمریکایی‌‌های نرمال از هر نژادی می‌خواهند بچه‌هایشان بیاموزند متناقض و متضادند.»

دونالد ترامپ در ادامه این یادداشت خواستار آموزش آنچه به ادعای او عظمت آمریکا است به کودکان در مدارس شده است. او می‌نویسد: «به جای کمک کردن به کودکان برای کشف اینکه آمریکا عظیم‌ترین، منعطف‌ترین و سخاوتمندترین ملت تاریخ است این برنامه به کودکان آموزش می‌دهد که آمریکا به صورت سیستماتیک شیطانی است و قلب مردمان ما آکنده از نفرت و شرارت است. به جای آموزش دادن رویای زیبای مارتین لوتر کینگ مبنی بر اینکه کودکانمان باید به خاطر محتوای شخصیتشان مورد قضاوت قرار گیرند نه رنگ پوستشان، تئوری شرورانه چپ‌گراها به تبلیغ این ایده می‌پردازد که قضاوت درباره افراد بر اساس رنگ پوست آنها در واقع ایده خوبی است.»

دونالد ترامپ در جای دیگری از این مقاله مشخص کرده این مقاله را در واکنش به یک دستورالعمل مورد تأیید دولت بایدن برای گنجاندن نظریه‌های مبتنی بر نگاه انتقادی به مسائل نژادی نگاشته است.

نظریه‌پردازان نگاه‌های انتقادی به مسئله نژاد بر این باورند که نهادهای حقوقی موجود در آمریکا به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که محصول آنها به ایجاد نابرابری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین سفیدپوستان و غیرسفیدپوستان منجر می‌شود.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح شده که او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بارها از گروه‌های نژادپرست سفیدپوست موسوم به «سفیدبرترپندارها» حمایت کرده است. این گروه‌ها در آمریکا که بسیاری از آنها از هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند، معتقدند نخبگان سیاسی به دنبال جایگزین کردن جمعیت سفیدپوستان با اعضای نژادها یا گروه‌های قومی و مذهبی دیگر هستند.

برخی نشانه‌ها در رفتارها و مواضع دونالد ترامپ به شائبه‌هایی درباره اینکه او نیز از طرفداران این ایده است منجر شده است. این شائبه‌ها مردادماه سال ۱۳۹۶ که گروه‌های سفیدبرترپندار مرتکب خشونت‌هایی در شهر «چارلوتسویل» شدند قوت گرفت.

در حادثه چارلوتسویل یک خودرو به معترضانی که در حال راه‌پیمایی علیه نژادپرستان سفیدپوست بودند حمله کرد و یک زن ۳۲ ساله را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد. ترامپ، در نخستین موضع‌گیری بعد از این خشونت از اشاره به نام گروه‌های نژادپرست سفیدپوست خودداری کرد و «همه طرف‌ها» را مقصر شناخت.

او سرانجام چند روز بعد، پس از مواجه شدن با سیلی از انتقادات از گروه‌های نژادپرست و نئونازی‌ها نام برد و آنها را «جانی و تبهکار» توصیف کرد. چند روز بعدتر ترامپ یکبار دیگر از این موضع خود عقب نشست و گفت هر دو طرف مرتکب خشونت شده‌اند.

شواهدی از این دست موجب شده، ترامپ و ادبیات نژادپرستانه او به عنوان عامل نخست در بروز خشونت‌هایی نظیر «ال‌پاسو» و چند جنایت ناشی از نفرت دیگر در آمریکا مورد توجه و انتقاد قرار بگیرند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار