موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
232248
۲۶ خرداد ۱۴۰۰

زنگ خطر کاهش ولادت در البرز

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز  با اشاره به وجود پدیده ازدواج‌های زیر سن قانونی در البرز گفت: هر چند این موضوع به عنوان مسائل اولویت دار البرز هنوز تبیین نشده ولی نگران آن هستیم که فقر مشوق ترویج این نوع ازدواج‌ها باشد. مریم اسماعیلی فرد  با اشاره به […]

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز  با اشاره به وجود پدیده ازدواج‌های زیر سن قانونی در البرز گفت: هر چند این موضوع به عنوان مسائل اولویت دار البرز هنوز تبیین نشده ولی نگران آن هستیم که فقر مشوق ترویج این نوع ازدواج‌ها باشد.

مریم اسماعیلی فرد  با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر در البرز زیر ۱۸ سال سن دارند و کودک تلقی می‌شوند، اظهار کرد: این بخش از شهروندان زمانی ممکن است صدایشان شنیده شود که درگیر آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که قبل از اینکه این گروه درگیر آسیب شده و به مشکلی در سیاست گذاری ها تبدیل شوند، به دغدغه‌ها و نیازهایشان رسیدگی شود.

وی توضیح داد: ما به عنوان بخشی از بدنه دولت وظیفه داریم حقوق دولت را رعایت کنیم چون آنها آینده سازان کشور و مهمترین سرمایه‌های اجتماعی این مرز و بوم هستند.

وی تاکید کرد: باید به مسائل کودکان در همه شئونات و طبقات اجتماعی جامعه توجه شود چون هر چقدر که طبقه‌ای که کودکان در آن زندگی می‌کنند کم برخوردار باشد، توان والدین در رفع نیازهای آنها کاهش پیدا می‌کند و اینجاست که دولت باید وارد عمل شود.

این مسئول تاکید کرد: یک سوم جمعیت البرز حاشیه نشین هستند و می‌توان برآورد کرد که والدین یک سوم جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کودکان استان حتی در تامین نیازهای معیشتی فرزندان خود دچار مشکل هستند.

اسماعیلی فرد افزود: بدون شک در این خانواده‌ها مواردی مثل آموزش و فرهنگسازی برای کودکان هم ضعیف است و وظیفه ما این است که به این مسائل رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابان سازماندهی شده نیستند ادامه داد: بسیاری از این کودکان برای تامین معیشت خانواده خود دست به مشاغل کاذب می‌زنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه با اشاره به وجود پدیده ازدواج‌های زیر سن قانونی در البرز گفت: هر چند این موضوع به عنوان مسائل اولویت دار البرز هنوز تبیین نشده ولی نگران آن هستیم که فقر مشوق ترویج این نوع ازدواج‌ها باشد.

اسماعیلی فرد توضیح داد: باید شرایطی را در استان ایجاد بکنیم که افراد به واسطه فقر فرزندان خود را در زیر سن قانونی به خانه بخت نفرستند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم در کوران مشکلات ناشی از شیوع کرونا، تحریم و فشار اقتصادی، کودکی قربانی شود و ما زمانی به فکر بیفتیم که دیر شده باشد.

این مسئول تاکید کرد: باید ایجاد شهرها و روستاهای دوستدار کودک جزو مطالبات مردم باشد تا کودکان اقشار مختلف بتوانند به امکانات عادلانه دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه با اشاره به کاهش تعداد ولادت‌های استان در چند سال اخیر گفت: طبق آمار تعداد ولادت نوزادان در استان از سال ۹۰ تا ۹۹ کاهش داشته است و علی رغم اینکه البرز به خاطر مهاجرپذیری پذیرای جمعیت زیادی است، این اتفاق رخ داده است.

اسماعیلی فرد تاکید کرد: به جز زنگ خطر کاهش ولادت باید آسیب طلاق و تاثیر آن بر کودکان نیز توجه کرد چون اغلب کودکان طلاق دچار آسیب های روانی و اجتماعی زیادی می‌شوند و رسیدگی به این معضل در اصل به بهبود شرایط کودکان منجر می‌شود.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار