موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان محروم
231960
۲۵ خرداد ۱۴۰۰

آغاز چهارمین مرحله پویش «سفره مهربانی» در سراسر کشور

به گزارش کودک پرس ، به نقل از آستان نیوز،محمدحسین استادآقا در تشریح ویژه‌برنامه‌های این بنیاد به مناسبت دهه کرامت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال ویژه‌برنامه‌های متنوعی توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد. مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد ازجمله فرودگاه، […]

به گزارش کودک پرس ، به نقل از آستان نیوز،محمدحسین استادآقا در تشریح ویژه‌برنامه‌های این بنیاد به مناسبت دهه کرامت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال ویژه‌برنامه‌های متنوعی توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد ازجمله فرودگاه، راه‌آهن و پایانه اتوبوس‌رانی را ازجمله برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این دهه اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن در دهه کرامت، روزانه از ۲ هزار زائر محروم خراسان رضوی با یک روز اسکان و سه وعده‌غذای متبرک پذیرایی خواهد شد. همچنین پویش آزادی ۸۸۸ زندانی جرائم غیر عمد با همراهی و مشارکت سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی از آغاز چهارمین مرحله پویش «سفره مهربانی» در سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: در این مرحله ۱۱۱ هزار خادمیار رضوی در سراسر کشور مشارکت دارند و هر کانون خدمتی ۸ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان را با مشارکت خیران و نیکوکاران تهیه خواهد کرد تا با همکاری نهادهای بهزیستی و کمیته امداد، به خانواده‌های نیازمند اهدا شود.

به گفته استادآقا، اختتامیه طرح «سفره مهربانی ۴» که به تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی منجر خواهد شد نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد. همچنین مؤسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی، تهیه اقلام ورزشی و توزیع در مناطق کم برخوردار بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان در سراسر کشور و نیز تجهیز سه زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد را در دست اجرا دارد.

وی بابیان اینکه میزبانی از کودکان کار یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد کرامت در این دهه است، خاطرنشان کرد در روز چهارشنبه، ۲۶ خردادماه جمعی از کودکان کار که توسط نهادهای مربوطه شناسایی‌شده‌اند، در باغ بیلدر و اردوگاه خاتون میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و سرگرم‌کننده برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است، همچنین شرایط خانوادگی این کودکان موردبررسی قرار می‌گیرد تا جهت حمایت و رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود.

افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی در سراسر کشور

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه اشتغال‌زایی پایدار نیز یادآور شد: اگرچه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان یکی از طرح‌های آستان قدس رضوی است اما مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی، رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقشار کم‌بضاعت به‌جای توزیع بسته‌های حمایتی نیز مدنظر قرارگرفته و این طرح در مرحله اول در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و لرستان، با توجه به مزیت‌های نسبی هر استان، اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: در چهار استان‌ مذکور با کمک مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی، نسبت به راه‌اندازی واحدهای دامپروری اقدامات لازم انجام‌شده و حمایت آستان قدس از گروه‌های هدف به مدت ۳ سال ادامه خواهد داشت. همچنین برای اجرایی شدن این طرح، تسهیلات ۴ درصدی بانکی به خانواده‌های تحت پوشش طرح در اقصی نقاط کشور اعطا می‌شود تا بتوانند مقدمات اشتغال پایدار را فراهم کنند.

استادآقا به طرح‌های بنیاد برکت برای حمایت از مردم خوزستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: باهدف اشتغال‌زایی در این منطقه، ۱۱۶ واحد پرورش گاومیش در شهر شعیبیه خوزستان بااعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی احداث اورژانس بین جاده‌ای هویزه و بازسازی بخش جراحی بیمارستان محلی این شهر بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در این دهه مبارک آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به طرح بنیاد کرامت در استان کرمانشان نیز اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث دبستان ۶ کلاسه در شهر اهل تسنن جوانرود استان کرمانشاه با ۳۰ میلیارد ریال مشارکت سازمان نوسازی مدارس و ۳۰ میلیارد سرمایه‌گذاری آستان قدس نیز در دهه کرامت آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از مجتمع بین‌راهی در نقطه صفر مرزی

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: بهره‌برداری از مجتمع بین‌راهی میر جاوه در نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان و بااعتباری بالغ‌بر ۳۶۷ میلیارد ریال و همچنین افتتاح دبستان ۶ کلاسه شهدای قرقی در منطقه محروم مشهد با مشارکت خیران آستان قدس رضوی از دیگر طرح‌های دهه کرامت است.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های مؤسسه موقوفه زائر بنیاد کرامت رضوی هم اذعان کرد: در دهه کرامت، پذیرایی و برگزاری جشن در مجتمع‌های بین‌راهی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در نظر گرفته‌شده است. همچنین مراسمی ویژه ساکنان منطقه حاشیه‌ای منطق طرق و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی از دیگر برنامه‌های حمایتی در این دهه است. استادآقا مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی بنیاد کرامت رضوی را از دیگر مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمت برشمرد و گفت: این مرکز با 5 کلینیک در سطح شهر مشهد در خدمت زائران و مجاوران است و در دهه کرامت نیز با توان مضاعف این خدمت‌رسانی را دنبال خواهد کرد.

حمایت از اشتغال آفرینی برای بانوان سرپرست خانوار

استادآقا به طرح‌هایی اجرایی توسط مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: طی سال و در قالب طرح «زندگی به سبک رضوی» ۳۰ هزار نو مزدوج از سراسر کشور تحت پوشش دوره‌های آموزشی این مجموعه قرار می‌گیرند. همچنین به‌منظور ترویج فرهنگ فرزند آوری، طرح «شکوه مادری» با مشارکت ۷ هزار مادر تحصیل‌کرده دارای سه فرزند و بیشتر با ۴۰ سال سن در حال اجراست که همه آن‌ها طی سال جاری، به مدت سه روز میهمان حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس خواهند بود. همچنین، پویش «نذر امام» به همت کانون‎های خدمت بانوان و خانواده باهدف آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد آغازشده است.

وی تأکید کرد: آیین افتتاح جشن‌های تشرف خانگی دختران مکلف سراسر کشور در قالب پویش ملی «دختر ماه» از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شد و جامعه هدف این پویش، ۸۸۰۰ دختر نوجوان به سن تکلیف رسیده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از افتتاح نمایشگاه «سرای خاتون» در دهه کرامت باهدف حمایت از بانوان کارآفرین و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار شهر مشهد نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با ۴۰ غرفه به دست بانوان کارآفرین مشهدی دایر شده و تا۳۱ خرداد در باغ اردوگاه خاتون دایر خواهد بود.

تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده طرح «بی‌نهایت شو»

وی بابیان اهم طرح‌های مؤسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی بنیاد کرامت رضوی نیز ادامه داد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» با اعزام ۳۰۰ کاروان خادمان و با هماهنگی ستاد ملی کرونا، شادی و سرور جشن‌های دهه کرامت را به استان‌های سراسر کشور منتقل می‌کند.

استادآقا اضافه کرد: طرح آموزش «بی‌نهایت شو» که با مشارکت ۱۲۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد نیز یکی از طرح‌های موفق فرهنگی و دینی در کشور بود که اختتامیه آن با تقدیر از افراد برگزیده در دهه کرامت برگزار می‌شود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار