2316
۰۱ شهریور ۱۳۹۵

اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرائم کودک آزاری

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از ایجاد شعبات اختصاصی ویژه جرائم کودک آزاری و سرقت‌های مسلحانه در مجتمع قضایی بعثت خبر داد

به گزارش کودک پرس     عباس پوریانی گفت: پرونده‌‎های کودک آزاری و سرقت‌های مسلحانه و گروهی جزو پرونده‌های خاص و مهم محسوب می‌شوند که در همین رابطه شعبات تخصصی برای رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها در مجتمع قضایی بعثت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در گذشته این پرونده‌ها در شعبات و مجتمع‌های مختلف رسیدگی می‌شد اما اکنون قرار است که به صورت متمرکز انجام شود.

این مقام قضایی افزود: بر اساس آماری که گرفته‌ایم پرونده‌های مربوط به  کودک آزاری زیاد نیست با این حال مجتمع قضایی بعثت را به عنوان مجتمع و شعبه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های کودک آزاری در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: از آنجاییکه روند رسیدگی به این پرونده‌ها به شکل مشخص و منظم انجام شود با قاضی شعبه صحبت شده که به این پرونده‌ها به طور تخصصی رسیدگی کند. چون در رسیدگی به این پرونده‌ها حساسیت زیادی وجود دارد و قاضی رسیدگی کننده باید جمیع جوانب را در نظر بگیرد و رأی محکم و عادلانه ای صادر کند.

پوریانی درباره سرقت‌های گروهی و باندی گفت: در تهران همه مجتمع‌های کیفری چند شعبه را به عنوان شعبه رسیدگی به پرونده‌های سرقت در نظر گرفته‌اند منتهی در سرقت‌هایی که مسلحانه و مقرون به آزار است و همچنین سرقت‌هایی که تعداد شکات زیاد است ما یک شعبه تخصصی را جهت رسیدگی به این پروند‌ه‌ها در  مجتمع قضایی بعثت در نظر گرفته‌ایم که شعبه 1148 است و پرونده‌های باندی و مهم سرقت به این شعبه ارجاع می‌شود.

رئیس کل محاکم تهران گفت: در بحث صدور رای این گونه جرائم، رای‌ها بسیار قاطعانه است و اگر شکات هم رضایت دهند ولی مشخص شود که این افراد سابقه دار بوده و متنبه نشده‌اند حتی اگر درخواست تخفیف مجازات هم کنند معمولا قضات ما درخواست آنها را نمی‌پذیرند.

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که نوع اتهاماتی که به این اشخاص منتسب است بسیار مهم و حساس است لذا نگاه ما هم نسبت به این جرائم نگاه برخوردی صرف و قاطعانه است.

 

 

منبع:    میزان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار