231174
۲۲ خرداد ۱۴۰۰

فعالیت فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام

به گزارش کودک پرس ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از برگزاری ۱۰۹ کارگاه عمومی با ۶۴ فعالیت فرهنگی ادبی و هنری در دوران کرونا خبر داد. «مهدی جمالی»  اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۹۲، تعداد برنامه‌های اجرایی در استان ایلام ۳۰ هزار و ۸۱۸ برنامه با مشارکت اعضای کودک و نوجوان […]

به گزارش کودک پرس ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از برگزاری ۱۰۹ کارگاه عمومی با ۶۴ فعالیت فرهنگی ادبی و هنری در دوران کرونا خبر داد.

«مهدی جمالی»  اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۹۲، تعداد برنامه‌های اجرایی در استان ایلام ۳۰ هزار و ۸۱۸ برنامه با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کانون برگزار شده بود که ۱۶ هزار و ۱۸۹ برنامه با حضور دختران و ۱۴ هزار و ۶۲۹ با مشارکت پسران برگزار شد و تعداد کل مربیان کانون در آن سال ۳۷۱ نفر و پنج هزار و ۷۷۶ عضو کودک و نوجوان بود.

وی گفت: با پایان چهار سال اول دولت در سال ۱۳۹۶، کانون در اجرای برنامه‌ها، تعداد شرکت‌کنندگان، اعضا و دیگر شاخصه‌ها از رشد چشمگیری برخودار شد که این امر بیانگر رشد کمی و کیفی فعالیت‌های کانون در این چهار سال بوده و این روند تا سال ۱۳۹۹ ادامه داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰ هزار و ۴۲۳ برنامه با حضور ۳۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر شرکت کننده عضو دختر و پسر کودک و نوجوان برگزار شد و تعداد اعضای کانون در این سال ۴۱۹۱ نفر همراه با ۳۷۱ مربی بود که البته در اسفندماه این سال شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی درازمدت مراکز کانون شد.

جمالی تصریح کرد: از سال ۹۹ تاکنون به علت همه‌گیری کرونا، آموزش‌ها به بسترهای مجازی منتقل شد و کرونا نیز مانع برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی کانون نشد و اعضای کودک و نوجوانان کانون، فعالیت‌ها را از طریق بسترهای مجازی با حضور مربیان خود دنبال و پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون از ۴۴ برنامه به ۶۴ مورد افزایش یافته است، ادامه داد: ۶ انجمن تخصصی شعر، داستان، قصه‌گویی، عکاسی، نمایش عروسکی و سرود در دوران کرونا به صورت مداوم هر ماه ۲ جلسه تخصصی در فضای مجازی برای کودکان ونوجوانان و مربیان با دعوت از مهمانان کشوری برگزار می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: ۱۰۹ کارگاه عمومی با ۶۴ فعالیت فرهنگی ادبی و هنری در دوران کرونا در ایلام راه‌اندازی شده و از نکات مهم اینکه استان ایلام از معدود استان‌هایی است که در تمام مراکز ثابت کارگاه عمومی ‌ و در هر فصل بیش از ۱۲ تا ۲۱ کارگاه تخصصی در فضای برخط برگزار می‌شود.

جمالی در خصوص موفقیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در سال گذشته گفت: در سال گذشته با وجود ویروس کرونا موفقیت‌های چشمگیری توسط اعضا و مربیان کانون ایلام در سطح کشور کسب شد که از جمله نمره عالی در ارزیابی کشوری، گسترش فعالیت‌های مجازی، موفقیت در جشنواره‌های شعر و داستان، مهرواره عکس، مهرواره اشک ماه و چندین جشنواره و مهرواره کشوری دیگر می‌توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت مجازی مراکز کانون تاکنون تعداد شش مرکز از ۱۸ مرکز ثابت به لپ تاپ و باقی مراکز هم به وب‌کم مجهز شده و در آینده نزدیک نیز برای تمامی مراکز لپ‌تاپ تهیه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: همزمان با انجام فعالیت‌های مجازی و تلاش برای پایداری حضور اعضا، تعمیر و تجهیز مراکز و سالن‌های آمفی‌تئاتر کانون در دست اجراست و نوسازی و تعویض صندلی‌های سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی، هنری شهرستان ایوان با صندلی‌های جدید از جمله این اقدامات است.

جمالی تصریح کرد: بالغ بر ۸۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال در راستای تعمیر تجهیزات خنک کننده، برق‌کشی، تجهیزات بهداشتی و شیرآلات و سالن در مرکز ایوان هزینه شده است که از این مقدار، ۷۸۰ میلیون ریال در تجهیز سالن آمفی‌تئاتر این مرکز هزینه شده است و در همین راستا طی رایزنی‌های انجام گرفته با فرماندار شهرستان ایوان مقرر شد سهمی از اعتبارات بودجه‌ای این شهرستان در اعتبارات عمرانی سال آینده نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون در شهر ایلام نیز به عنوان قدیمی‌ترین مرکز کانون استان واقع در پارک شهدای ایلام به گازکشی کامل و تبدیل بخاری‌های نفتی به گازی، تجهیز سیستم خنک‌کننده، تعمیرات سفیدکاری، رنگ‌کاری و نقاشی، تعویض قفسه‌های کتاب کودک و نوجوان، نصب شیرآلات، تجهیز آشپزخانه و تعویض کابینت، فضاسازی محوطه بیرونی و تعویض قفسه‌های کتاب، سیستم گرمایی و سیستم روشنایی، تعویض تزیینات و امکانات دیگر تجهیز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تاکید کرد:این مرکز با حدود ۱۲ هزار جلد کتاب و ۴۰۰ عضو کودک و نوجوان به تعمیرات و تجهیزات اساسی نیاز داشت که پس از سال‌ها این مرکز با گازرسانی و تجهیز به سیستم گرمایی به روز شد و رنگ‌کاری، سفیدکاری و تعویض قفسه‌هایی که با موریانه فرسوده شده بودند نیز به صورت تعویض و رنگ‌کاری تازه انجام گرفت و در روند تجهیز این مرکز، همکاری و همراهی مدیرکل امور اجتماعی استاندرای ایلام قابل تقدیر بود.

جمالی گفت: رنگ‌آمیزی مراکز کانون ایلام و شهرستان‌ها، تعمیرات ایزوگام، تجهیز قفسه‌ها، دیوارکشی در تعدادی از مراکز، تجهیز سیستم گرمایی و سرمایی و در تعدادی از مراکز نیز تعویض پکیج‌های گرمایی و سرمایی، گازگشی، توسعه فضای مرکز، ثبت اسناد مالکیت ۱۱ مرکز فرهنگی هنری به نام کانون، تجهیز و تعمیر روشنایی مراکز، تجهیز مهمانسراهای اداره کل و مراکز را نیز باید به این فعالیت‌ها افزود.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار