231166
۲۲ خرداد ۱۴۰۰

معضل کار کودکان در سراسر جهان وجود دارد

به گزارش کودک پرس ،هر ساله “روز جهانی مبارزه با کار کودک” در سراسر جهان گرامی داشته می شود تا آگاهی ها در مورد به کار گرفتن غیرقانونی کودکان و روش های ریشه کنی کامل آن بیشتر شود. سازمان بین‌المللی کار (ILO) اولین بار در سال ۲۰۰۲ روز جهانی مقابله با کار کودکان را راه‌اندازی […]

به گزارش کودک پرس ،هر ساله “روز جهانی مبارزه با کار کودک” در سراسر جهان گرامی داشته می شود تا آگاهی ها در مورد به کار گرفتن غیرقانونی کودکان و روش های ریشه کنی کامل آن بیشتر شود.

سازمان بین‌المللی کار (ILO) اولین بار در سال ۲۰۰۲ روز جهانی مقابله با کار کودکان را راه‌اندازی کرد و عبارت “اکنون اقدام شود: کار کودکان پایان یابد” شعاری است که در سال جاری برای این مناسبت جهانی انتخاب شده است.

معضل کار کودکان در سراسر جهان وجود دارد و کودکانی که بیشتر از خانواده های فقیر هستند مجبور به کار در شرایط خطرناک می شوند که منجر به سوء استفاده بی پایان جسمی، روحی و اجتماعی و آزار و اذیت آنان از سوی شماری از کارفرمایان می شود.

این کودکان از تمام دوران کودکی خود محروم می شوند و فرصت حضور در مدارس را نیز از دست می دهند.

براساس آخرین گزارش سازمان بین المللی کار و یونیسف، تعداد کودکان کار در سراسر جهان به ۱۶۰ میلیون نفر رسیده که این اولین افزایش در ۲۰ سال گذشته است. همچنین با افزایش قابل توجهی در تعداد کودکانِ کار پنج تا ۱۱ ساله مواجه هستیم که مجبور به کار کردن هستند. کودکان در این گروه سنی بیش از نیمی از رقم جهانی کودکان کار را تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است: تعداد کودکان کار در سراسر جهان به ۱۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است به گونه ای که در چهار سال گذشته تعداد آنان ۸.۴ میلیون نفر بیشتر شده است. همچنین به دلیل تاثیرات ناشی از بیماری کووید-۱۹ میلیون ها کودک دیگر در معرض خطر قرار دارند.

کشورهای در حال توسعه مانند هند بیشترین سهم را در معضل کار کودکان داشته اند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، ۲۵۹.۶۴ میلیون کودک در گروه سنی پنج تا ۱۴ سال بوده اند که ۱۰.۱ میلیون نفر آنان کودک کار بوده اند.

منبع:ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار