موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
230660
۱۹ خرداد ۱۴۰۰

گور دسته جمعی کودکان در کانادا

به گزارش کودک پرس ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، این نهاد بین‌المللی کشف گور دسته جمعی حاوی بقایای اجساد بیش از ۲۰۰ کودک بومی یک مدرسه شبانه روزی در کانادا را شوکه‌کننده خواند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در نزدیکی یک […]

به گزارش کودک پرس ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، این نهاد بین‌المللی کشف گور دسته جمعی حاوی بقایای اجساد بیش از ۲۰۰ کودک بومی یک مدرسه شبانه روزی در کانادا را شوکه‌کننده خواند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در کملوپس، کانادا شوکه کننده و به مثابه باز شدن مجدد زخم‌هایی دردناک است.

وی ادامه داد: این رویدادها جنبشی برای نیرو بخشیدن به اجرای توصیه‌های کمیسیون حقیقت و آشتی (۲۰۱۵) و تحقیق ملی در مورد زنان و دختران بومی گمشده و مقتول (۲۰۱۹) فراهم می‌کند.

ماه گذشته میلادی قبیله بومیان Tk’emlups te Secwepemc کانادا نخستین بار اعلام کرد که اسکن عمیق از محل قدیمی این مدرسه شبانه روزی با یک رادار نفوذ در زمین تایید کرده که بقایای ۲۱۵ کودک بومی در یک گور دسته جمعی وجود دارد که برخی از آنها سه ساله هستند.

بر اساس گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا در سال ۲۰۱۵، ۱۵۰ کودک بومی به صورت اجباری در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۸ و در روندی که مصداق “نسل کشی فرهنگی” بود، در مدارس شبانه روزی حضور یافتند.

این گزارش همچنین مشخص کرد که حدود ۳۲۰۰ کودک بومی در این مدارس مردند و بیشترین تعداد مرگ‌ها مربوط به پیش از ۱۹۴۰ می‌شود. در این مدارس همچنین بالاترین میزان سل و سایر بیماری‌های ویروسی و واگیردار در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ گزارش شد که تا دهه ۵۰ میلادی همچنان میزان مرگ‌ها بالا بود.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار