230622
۱۹ خرداد ۱۴۰۰

۲۵۰ هزار کودک در جهان در درگیری‌های مسلحانه حضور دارند

به گزارش کودک پرس ، طبق گزارش سال ۲۰۲۰ یک موسسه حامی کودکان، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق درگیر زندگی می‌کنند در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی دو درصد افزایش داشته و به ۱۶۰ میلیون کودک رسیده است. طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های سازمان ملل و نیز موسسه غیر دولتی […]

به گزارش کودک پرس ، طبق گزارش سال ۲۰۲۰ یک موسسه حامی کودکان، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق درگیر زندگی می‌کنند در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی دو درصد افزایش داشته و به ۱۶۰ میلیون کودک رسیده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های سازمان ملل و نیز موسسه غیر دولتی “کودکان را نجات دهید” در انگلیس، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق شاهد درگیری‌های شدید زندگی می‌کنند در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی دو درصد افزایش داشته و به حدود ۱۶۰ میلیون کودک رسیده است.

طبق این گزارش‌ها، هر ساله تعداد زیادی از کودکان جهان به دلیل حضور در مناطقی که در آنها درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌آمیز وجود دارند، جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ در پی حملات رژیم صهیونیستی که به کشته شدن تعداد زیادی از کودکان فلسطینی و لبنانی منجر شدند، تاریخ چهارم ژوئن را روز جهانی “کودکان بی‌گناه قربانی جنگ” اعلام کرد.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، تعداد کودکانی که طی درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌آمیز ۱۰ سال گذشته جهان دچار نقص عضوهای مختلف شده و یا جان خود را از دست دادند، بیش از ۹۳ هزار تن است.

در سال ۲۰۲۰ موارد نقض حقوق کودکان به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید زیرا تعداد نقض‌های به ثبت رسیده در این سال از مرز ۲۶ هزار مورد که عدد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ بود، فراتر رفت.

سازمان ملل از سال ۲۰۰۵ شروع به ثبت موارد نقص عضو و مرگ کودکان در درگیری‌های خشونت‌آمیز کرد و در همان سال بیش از ۲۵۰ هزار مورد نقض حقوق کودکان را که بیشترشان در فلسطین، یمن، جمهوری دموکرات کنگو، سومالی وافغانستان بودند، به ثبت رساند.

از سال ۲۰۱۰ روزانه حدود ۲۵ کودک با ادامه یافتن درگیری‌های مسلحانه در نقاط مختلف جهان یا کشته شده و یا دچار نقص عضوهای دائمی می‌شوند.

طبق برآوردها ۴۲۶ میلیون کودک یعنی حدود یک پنجم کل کودکان جهان در مناطق درگیری زندگی می‌کنند.

طبق بیانیه‌های موسسه کودکان را نجات دهید در سال ۲۰۱۹، کشورهای افغانستان، سودان جنوبی، عراق، جمهوری دموکرات کنگو، مالی، نیجریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خطرناک‌ترین کشورها برای کودکان هستند.

طبق بیانیه‌های سازمان ملل، نزدیک به ۲۵۰ هزار کودک در جهان در درگیری‌های مسلحانه حضور داشته و از این کودکان به عنوان جنگجو، خبررسان، جاسوس، باربر و یا آشپز استفاده می‌شود، دختران نیز علاوه بر محرومیت از حقوقشان از جمله مسایل بهداشتی و تحصیل، مورد سوء استفاده جنسی نیز قرار می‌گیرند.

سازمان ملل برای رصد و کنترل موارد نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری، یک کارگروه بین‌المللی را در ۱۴ کشور از جمله افغانستان، بوروندی، کلمبیا، جمهوری دموکرات کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل عاج، میانمار، نپال، سومالی، سریلانکا، سودان، فیلیپین و اوگاندا ایجاد کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار