22963
۱۳ شهریور ۱۳۹۶

۹۹ درصد دانش‌آموزان آمریکایی دچار عدم فعالیت بدنی هستند

به گزارش کودک پرس ، مطالعه جدید نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در ایالات متحده میزان فعالیت‌بدنی توصیه شده را انجام می‌دهند. بر اساس مطالعه‌ای که در بیمارستان کودکان آمریکا بر روی ۴۰۰ کودک انجام شد، کمتر از یک درصد از کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی میزان توصیه‌شده از […]

به گزارش کودک پرس ،

مطالعه جدید نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در ایالات متحده میزان فعالیت‌بدنی توصیه شده را انجام می‌دهند.

بر اساس مطالعه‌ای که در بیمارستان کودکان آمریکا بر روی ۴۰۰ کودک انجام شد، کمتر از یک درصد از کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی میزان توصیه‌شده از ورزش را انجام می‌دهند.

کارشناسان بهداشتی ایالات متحده آمریکا هشدار می‌دهند، در شرایطی که ۹۹ درصد از کودکان تمایلی به فعالیت‌های بدنی و ورزش ندارند، باید منتظر ابتلای آنها به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی انواع سرطان در سال‌های بعدی زندگی‌شان باشیم.

این کودکان حتی به بازی‌هایی مانند فوتبال علاقه نشان نمی‌دهند و اکثرشان ترجیح می‌دهند با وسایل الکترونیکی نظیر تبلت و رایانه و … بازی کنند.

مطالعه مرکز پزشکی بیمارستان کودکان همچنین نشان داد، یک کودک از هر ۵ کودک به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف نمی‌کند.

محققان این مرکز پزشکی هشدار می‌دهند، اگر رویه تغییر نکند این کودکان در سنین پایین آمادگی ابتلا به فشار خون بالا را پیدا می‌کنند.

پژوهشگران این مرکز با ابراز ناامیدی از نتایج به دست آمده می‌گویند: «نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، همه ارگان‌ها در آمریکا باید برای کاهش میزان چاقی در بین کودکان اقدام کنند و سرعت پیش‌روی این معضل را کاهش دهند».

بر اساس آمار و ارقام موجود، ۱۳ میلیون کودک آمریکایی دچار چاقی و اضافه وزن هستند؛‌ این دسته آمارها نشان می‌دهد که کودکان باید روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات مصرف کنند، کمتر از دو ساعت به صفحه نمایش نگاه کنند، یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین جلوگیری کنند.

سرپرست ارشد این تحقیق گفت: «کودکان پیش‌دبستانی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند ۴ برابر بیش از دیگران مستعد چاقی در بزرگسالی هستند؛ ضمن اینکه پیشگیری از چاقی برای جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند سندروم متابولیک، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و اختلالات قلب و عروق حیاتی است».

 

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار