موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
228514
۰۶ خرداد ۱۴۰۰

موظف به پیگیری دسترسی دانش‌آموزان به مدارس هستیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مدیریتی که داریم، اظهار کرد موظف هستیم تحقق اهداف درسی را پیگیری، کیفیت را افزایش و دسترسی دانش‌آموزان را به مدارس افزایش دهیم و در این شرایط به ما مجموعه ای را داده اند که هدایت و سرپرستی کنیم، بنابراین تحت هر شرایطی نمی‌توانیم چنین مجموعه ای را در نقطه ثابت نگه داریم یا به عقب برگردانیم.

به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با بیان اینکه تلاش و کوشش همه بخش های آموزش و پرورش در خلق موفقیت ها موثر بوده است، اظهار کرد: کار کردن در عرصه تعلیم و تربیت فرصت و نعمتی است که در اختیار ما قرار گرفته است.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربیات هریک از افراد در حیطه مدیریتی گفت: یکی از چالش های اصلی جامعه ما، چالش مدیریتی است و آنچه که در این دوران حس کردم نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، حوزه مدیریت است.

وی ادامه داد: مدیریت درست به معنای فهم مقصد و دانستن راهی است که ما را به آن مقصد می رساند. در مواقع زیادی تشخیص ما از مقصد درست، صحیح نیست و شناخت مقصد درست از طریق شناخت ماموریت ها است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: بین ماموریت و کارهای ما لایه های متعددی است که آن لایه ها گاهی ما را در خود سرگردان می کند و باعث می شود، به مقصد نرسیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما باید دانش و آموزه های نسل موجود را به نسل جدید انتقال داده و آنها را برای زندگی آینده آماده کنیم، اما به قدری کارهای دیگر ذهن مان را مشغول کرده که ارتباط بین این دو را فراموش کرده ایم و به قدری کارهای گوناگون انجام می دهیم که ماموریت های اصلی فراموش می شود. این موضوع اختصاص به آموزش و پرورش ندارد و در بیشتر دستگاه ها مغفول اصلی، “ماموریت” است و این موضوع باعث از دست رفتن فرصت های می شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: باید بدانیم قرار بوده چه کاری انجام دهیم و در شاخص های اندازه گیری ما این دغدغه ها مشخص و معین باشد، بنابراین اولین چالش مدیریتی ما فراموشی مقصد است.

وی با اشاره به دومین چالش مدیریتی گفت: باید راه درست را تشخیص داد، راه درست از فهم مختصات نقطه ای که در آن هستیم آغاز می شود. باید مشخص کنیم، در کیفیت، دسترسی، عدالت و … در کجای کار ایستاده ایم و این پرسش را مطرح کنیم چرا در مختصات دیگری که می خواهیم باشیم، نیستیم و در نقطه فعلی قرار گرفته ایم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در تعیین دقیق اولویت ها و مسیر، دقت کافی نمی کنیم و اولین راه حلی که به ذهن ما می رسد همان را اجرایی می کنیم. راه حل های متعددی برای رسیدن به یک هدف وجود دارد اما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن عواقب و آثار آن، راهی که انتخاب کرده ایم، به عنوان راه حل انتخاب کنیم؛ بنابراین هر طرحی باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد.

وی چالش سوم را پایش درست دانست و گفت: برای طی کردن مسیر باید به طور مستمر اهداف را پایش کنیم. ضعف بزرگی که انجام یک کار وجود دارد، به دلیل بزرگی کارها، آن را به بخش های مختلف تبدیل و تقسیم می کنیم اما در نهایت نمی توانیم این کارها را ترکیب کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به گزارش های دریافتی از حوزه های مختلف، اظهار کرد: بیشتر گزارش های تهیه شده به جمع آوری داده ها اختصاص پیدا کرده و داده ها تحلیل و ارزیابی نمی شود.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه باید اعتقاد داشته باشیم که کار درست هیچ وقت از بین نمی رود، اظهار کرد: تلاش کنید اهداف مشخص و درست داشته باشد و کارهای ارزشمند انجام دهید.

وی با بیان اهمیت شغل معلمی گفت ، گفت: در دنیای جدید فناوری های نو بسیاری از شغل ها را حذف خواهد کرد اما نمی تواند معلم و مدرسه را حذف کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته در یک آزمون تمام عیار قرار گرفتیم که همه بخش های ما را مورد سنجش قرار داد، اظهار کرد: ماموریت ما روشن و واضح است و آموزش ارایه آموزش های با کیفیت به همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به اهداف مدیریتی که داریم، اظهار کرد: موظف بودیم تحقق اهداف درسی را پیگیری، کیفیت را افزایش و دسترسی دانش آموزان را به مدارس افزایش دهیم و در این شرایط به ما مجموعه ای را داده اند که هدایت و سرپرستی کنیم، بنابراین تحت هر شرایطی نمی توانیم چنین مجموعه ای را در نقطه ثابت نگه داریم یا به عقب برگردانیم.

حاجی میرزایی در پایان گفت: باید مسایل را حل کنیم و برای حل آنها مسایل را درست تشخیص دهیم و پس از آن راه حل مناسب را ارایه دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار