2281
۰۱ شهریور ۱۳۹۵

قربانیان اصلی جنگ در سوریه کودکان هستند

طبق آمار جهانی یونیسف، بیش از پنج سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد و بیش از هشت میلیون کودک سوری چه در داخل و چه در خارج از این کشور نیاز شدید به کمک های انسان دوستانه دارند و در این میان بیشترین آمار مهاجران و آوارگان جهان به کودکان سوری اختصاص پیدا کرده، کودکانی که نه راهی برای مهاجرت دارند و نه امنیتی برای ماندن.

به گزارش کودک پرس     این روزها تصویر عمران کودک پنج ساله سوری که با صورتی خونین با بهتی عظیم برچهره روی صندلی آمبولانس نشسته دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد و  باعث تاسف همگان شده ، اما باید گفت عمران تنها کودک نگون بخت این جنگ نبوده و نخواهد بود، امدادگران می‌گویند هزاران کودک سوری سرنوشتی مانند عمران داشته اند و حتی عمران شانس داشته و خانواده اش را از دست نداده است.

 

50179000267

 

به گفته یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد)، از شروع جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون حدود ۳ میلیون و هفتصدهزار کودک سوری به دنیا آمده‌اند و از این میان تا به اکنون ۱۴هزار و هفتصد کودک جان خود را در جنگ از دست داده‌اند.اغلب این کودکان در خلال بمباران‌ها کشته شدند و ده‌ها تن نیز بر اثر گرسنگی و نارسایی‌های درمانی در مناطق تحت محاصره از بین رفته‌اند. بعضی نیز قربانی حملات شیمیایی قرار گرفته اند.

 

99295884334

 

14540827158

 

در این میان  نکته تاسف بار این داستان از جایی شروع می‌شود که طبق تازه ترین آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت،حدود 100244 مهاجر از ابتدای امسال تاکنون خود را با قایق به ایتالیا رسانده اند. بسیاری از این مهاجران از طریق لیبی وارد سواحل ایتالیا می‌شوند. در این مدت بیش از 2742 نفر در این سفر خطرناک دریایی جان خود را از دست داده اند. این آمار تنها محدود به کشته شدگان در راه ایتالیا است و این مقدار رابگذاریددرکنار میلیون‌ها مهاجر کشته شده که قصد داشتند برای زندگی‌ای بهتر به کشورهای اروپایی دیگر مهاجرت کنند و عملا به جایی نمی‌ رسند و از بین می‌روند .

 

97547393779

 

16127118684

 

اما به راستی گناه این کودکان چیست؟ کودکانی که به جای زندگی در آرمش در کنار خانواده شان، به جای مدرسه رفتن و بازی کردن باید هراس جنگ داشته باشند؟ کودکانی که بدون هیچ گناهی باید طعم تلخ جنگ و نا امنی را بچشند و کودکانی که اگر بمانند سرنوشت عمران را دارند و اگر بروند یا باید در کمپ های مهاجران به سر ببرند یا سرنوشتی مانند سرنوشت ایلان کوردی کودک سه ساله غرق شده در مدیترانه داشته باشند.

 

48650753390

 

 

منبع:    پارسینه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار