موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
228060
۰۴ خرداد ۱۴۰۰

واگذاری تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه های علمیه خواهران

تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه های علمیه خواهران واگذار شود
استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: واگذاری امور مربوط به تهیه محتوای مناسب و تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه های علمیه خواهران و ورود حوزویان به مدارس ضروری است.

به گزارش کودک پرس،حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به‌مناسبت گرامیداشت روز حکمت اسلامی صدرا با حجت‌الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم دیدار کردند.

شاکله تبلیغ مؤثر باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه، بیان کرد: در فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به موقعی رسیده‌ایم که باید با طرح‌های هوشمند، منسجم و مؤثر تبلیغی، کار گفتمان‌سازی را به‌صورت جدی در جامعه جلو ببریم.

وی گفت: معتقدیم اگر تبلیغ مؤثر بخواهد در جامعه اتفاق بیفتد، شاکله و نظام آن باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود از یک نظام هوشمند تبلیغی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انتظار می‌رود از تحول کوتاه نیاید، اما ابتناء به اندیشه متقن حکمی می‌تواند تحول را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: ما به‌عنوان دستگاه تبلیغی که مأموریت‌هایش ذوابعاد تعریف شده، دغدغه داریم که حکمت اسلامی صدرا چگونه در جامعه تسری و امتداد پیدا کند.

لزوم واگذاری تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه علمیه خواهران

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم توجه به گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در تبلیغ، بیان کرد: گفتمان‌سازی به این معناست که وقتی اندیشه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود در دل بسیاری از مردم و جوانان سرایت کند.

استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: اولین چیزی که در گفتمان‌سازی به کار می‌آید حالت جمعی گسترده است در این زمینه باید مدل‌هایی داشته باشیم که طرح امام محله، اربعین حسینی و ساماندهی فضای مجازی از جمله آن‌هاست.

وی گفت: اگر در راستای امام محله شدن امام جماعت برنامه‌ریزی کنیم، قطعا تأثیرگذار است، اربعین نیز گفتمان عمومی ویژه‌ای را پدید می‌آورد که خیلی معنادار است و باید روی آن سرمایه‌گذاری شود، در صورتی که با شیوع کرونا، مسائلی به‌وجود آمد که باید فکری به حال آن کرد در مسئله فضای مجازی نیز دغدغه‌های جدی وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: واگذاری امور مربوط به تهیه محتوای مناسب و تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه علمیه خواهران و ورود حوزویان به مدارس ضروری است.

منبع:شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار