موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
227797
۰۳ خرداد ۱۴۰۰

چگونگی راه‌اندازی و جابجایی مکان مهدها؛ تمدید اعتبار مجوزها

از سوی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بخشنامه کمیته انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» ابلاغ شد.

به گزارش کودک پرس، با توجه به تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن، از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی و همچنین دستور وزیر آموزش‌وپرورش در جهت اجرایی نمودن آن مبنی بر تشکیل کارگروه انتقال در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، این کارگروه به‌منظور تسریع و تسهیل در انجام امور مربوط به مهدهای کودک موارد ذیر را مورد بررسی و جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش کلیه استان‌ها ابلاغ کرد:

1- متناظر با کارگروه انتقال کشوری، کارگروه انتقال در استان به ریاست مدیر کل آموزش‌وپرورش و عضویت رئیس اداره مشارکتهای مردمی، معاون آموزش ابتدایی، رئیس اداره حقوقی، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی، دو نفر از نمایندگان رسمی مؤسس مهدهای کودک با معرفی اداره کل بهزیستی استان، تشکیل و وظایف و امور اجرایی مربوط به مهدهای کودک را تا زمان استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید عهده‌دار می‌شوند.

2- تمامی مجوزها از قبیل: موافقت اصولی، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی، مرخصی مهلت بازگشایی و راه‌اندازی مجدد که پیش از این در سازمان بهزیستی صادرشده تا پایان سال تحصیلی 1401-1400 معتبر بوده و در صورت اتمام مدت اعتبار تا تاریخ مذکور نیازی به تمدید مجدد ندارند.

3- مهدهای کودک که دارای پروانه فعالیت با مجوز مهلت بازگشایی (مرخصی و توقف موقت) هستند و قصد راه‌اندازی مجدد و یا جابجایی مکان فعالیت را دارند تا استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، فرآیند تعیین مکان معرفی‌شده براساس ضوابط و مقررات سازمان بهزیستی اقدام می‌شود. بدیهی است نظارت بر امور فوق با کارگروه انتقال کشوری و استانی می باشد.

4- شهریه مهدهای کودک در سال مالی1400 با مبنا قرار دادن شهریه سال گذشته در هر استان و براساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت درصدی تعیین و توسط کارگروه انتقال کشوری ابلاغ می‌شود.

این بخشنامه را از اینجا دریافت کنید.

منبع:پانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار