موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
227534
۰۲ خرداد ۱۴۰۰

روزنامه اسپانیایی: کودکان غزه از همه‌چیز می‌ترسند

روزنامه ال پائیس اسپانیا در گزارشی با عنوان «کودکان غزه از همه‌چیز می‌ترسند» نوشت : بسیاری از کودکان غزه که هفت سال پیش در جریان آخرین درگیری‌ها در نوار غزه، هنوز متولد نشده بودند، اکنون به عنوان بخشی از یک خاطره جمعی، از رنج‌های تحمیلی در این منطقه رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس،این نشریه در ادامه نوشت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل پنج شنبه گذشته اندکی پیش از اعلام آتش‌بس بین اسرائیل و نیروهای مقاومت پس از نبردی ۱۲ روزه گفت، اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، این جهنم در زندگی کودکان غزه است.

به نوشته ال پائیس، یک چهارم از ۲۴۳ فلسطینی که در بمباران روزهای اخیر در غزه جان خود را از دست داده اند، کودکان بوده اند اما همه خردسالان فلسطینی، جنگ کوتاه اما شدید روزهای اخیر را که از سال ۲۰۱۴ بی سابقه بوده است، کاملا در زندگی خود احساس کرده اند. به این ترتیب حتی کودکانی که زخمی نشده اند، از آسیب‌های روانی حملات اخیر رنج می‌برند.

ایگناسیو کاسارِس رئیس عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت، خانواده های فلسطینی تردید دارند از اینکه شب‌ها همگی در کنار یکدیگر خوابیده و در یک حمله شبانه به یکباره بمیرند یا در گروه‌هایی جداگانه بخوابند تا در صورت وقوع بمباران، دست‌کم برخی از اعضای خانواده زنده بمانند.

کاسارس افزود: نوار غزه طی سالهای متمادی این سطح از خشونت را ندیده است، من می گویم هرگز. این بی سابقه است. سطح تخریب، میزان ترس و میزان تخریب زیرساخت ها و خدمات اساسی یک خطر انسانی بزرگ برای مردم غزه به وجود آورده است.

معلم ساکن غزه نیز در گفت‌وگو با ال پائیس گفت: من در کنار خانواده و دو فرزندم در راهرو منزلمان به عنوان تنها جایی که پنجره ندارد با کیفی از اسناد و مدارکمان شب‌ها را به صبح رساندیم. پسر بزرگم که ۹ سال دارد سعی می‌کند خاطره تلخ لرزیدن خانه مان به هنگام وقوع مهیب ترین انفجارها را توصیف کند و دختر شش ساله ام با چهره ای ترسیده فقط سرش را تکان می‌دهد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه بیستم اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن  ۲۴۸ نفز از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۹۴۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته با اجماع با آتش بس بدون هیچ پیش شرطی با فلسطینیان موافقت کرد.

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار