موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
225839
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

راه‌اندازی سامانه غربالگری مجازی اضطراب کودکان در مهریز راه اندازی شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز از راه اندازی نخستین سامانه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال خبر داد.

به گزارش کودک پرس، رضا زارع از مهریز، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نخستین سامانه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، این طرح به صورت غیر حضوری اجرا می شود.

وی افزود: والدین کودکان جامعه هدف می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir نسبت به تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت وجود علائم در کودکان به مراکز مشاوره و در صورت لزوم به روانپزشک معرفی شوند.

زارع با بیان این‌که در فرآیند اجرای این طرح از ظرفیت مراکز مشاوره به صورت آنلاین نیز استفاده می شود، تصریح کرد: اضطراب هیجان ناخوشایندی است که کودک در آن، انتظار وقوع حادثه ای ناراحت کننده را دارد.

وی به نشانه های اضطراب اشاره و خاطرنشان کرد: ممکن است کودک دچار بی قراری، احساس خستگی، بی خوابی و بد خوابی، سردرد و سرگیجه، ناخن جویدن، لکنت زبان شود؛ که در صورت بی توجهی و اقدام نکردن برای درمان عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز به دیگر طرح اجرا شده از سوی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری شنوایی با سنجش ۴۷۷ نفر، بینایی سنجی ۱۵۰۰ نفر غربال گری ژنتیک ۶۵ نفر و اضطراب سنجی کودکان ۴۰۸ که در سال گذشته به صورت حضوری انجام شده است.

انتهای پیام/چ

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار