2258
۰۱ شهریور ۱۳۹۵

همدان به عنوان قطب برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان

فاضل عبادی: هدفگذاری استان بر روی برنامه‌های علمی و فرهنگی است که در این راستا توجه به حوزه کودک و نوجوان سبب شد تا استان همدان به عنوان قطب این موضوع در کشور مطرح شود.

به گزارش کودک پرس     فاضل عبادی در همایش صبای جوانی در همدان با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های دولت یازدهم است، اظهار داشت: خدمات دولت در حوزه فرهنگ و هنر در همدان سبب شد با وجود کمبود منابع، فعالیت‎‌های خوبی شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: برگزاری جشنواره فیلم نوجوان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نمایشگاه تخصصی کتاب کودک، تصویرسازی و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در این مدت برای تحقق اهداف انجام شده است.

وی توجه به عدالت فرهنگی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و گفت: توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح استان و توزیع برنامه‌های مطرح کشوری و بین‌المللی در سطح شهرستان‌ها در این زمینه انجام گرفت.

عبادی وجود مفاخر و پیشکسوتان فرهنگی بسیار در همدان را ظرفیتی کم نظیر دانست و اظهار داشت: به منظور معرفی هر بیشتر این بزرگان و بزرگداشت آنها مراسمی برای مفاخر در قید حیات برگزار شده که اردیبهشت مفاخر نمونه‌ای از برنامه‌های این حوزه است.

وی افزود: تقویت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر، تقویت نهادهای صنفی و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به اهالی فرهنگ از برنامه‌های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 63 برنامه ملی، منطقه‌ای، استانی، کشوری و بین‌المللی در همدان برگزار شد، عنوان کرد:  تسهیل فرایند صدور گواهی چاپ کتاب، تقویت نیروی نشاط و شادابی به ویژه در حوزه موسیقی با اجرای 230 اجرا، صدور مجوز ایجاد پایگاه‌های خبری، مطبوعات و نشریات از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

وی با بیان اینکه توجه به اوقات فراغت، توسعه برنامه‌های دینی و کانون‌های قرآنی از دیگر اقدامات این نهاد در استان است، تصریح کرد: امیدواریم برنامه صبای جوانی به عنوانی بنایی ماندگار برای هنرمندان استان در سال‌های بعد نیز ادامه یابد.

عبادی درباره روز همدان نیز بیان کرد: با فرارسیدن یکم شهریور ماه به استقبال هفته همدان می‌رویم و خوشحال هستیم که جوانان همدانی با نشاط و بالندگی دارای جایگاه رفیعی در کشور هستند.

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار