موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
225771
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

اعلام برندگان جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و اجتماعی شهرداری مشهد از اعلام نفرات برتر سومین دوره جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس، نرگس شالچیان با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: این جشنواره سه سال متوالی توسط فراخوانی آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ اثر، سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰۰ اثر و در سال جاری هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره فرآیند داوری آثار، تصریح کرد: در مرحله اول از بین تمامی آثار ارسالی، ۶۰ اثر به مرحله دوم راه پیدا می‌کند و در این مرحله شرکت‌کنندگان باید اثری را به صورت زنده اجرا کنند و پس از اعمال ویرایش‌های لازم این آثار در آپارات بارگذاری و تمامی مردم ایران می‌توانند به آثار مورد علاقه خود رای دهند و سپس آثار نیز به صورت تخصصی توسط داوران ارزیابی می‌شود.

شالچیان خاطرنشان کرد: در نهایت با تاثیر ۲۰ درصد رأی مردم و ۸۰ درصد داوری، آثار به عنوان راه یافته به مرحله بعد معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: در ۲۴ اردیبهشت ماه امسال ۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله نهایی به صورت زنده با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم در سه رده سنی چهار تا هشت سال، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال مشخص شدند.

بر این اساس در گروه سنی ۴ تا ۸ سال آن🥇رتبه اول به آنیسا طاهرخانی از تاکستان؛ رتبه دوم به هلنا پوری از شوشتر؛ رتبه سوم از حلما شکری‌زاده از تهران تعلق گرفته است. در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال رتبه اول به دینا شیری‌زاده از کرج،🥈رتبه دوم به صنم علی‌نیا از مشهد و🥉رتبه سوم به کیانا رهنورد از مشهد تعلق گرفته است. در گروه سنی ۱۳ تا ۱۶ سال🥇رتبه اول به نگار گودرزیان از الشتر،🥈رتبه دوم به ساجده محمودی از مشهد و🥉رتبه سوم به پریان سادات ندیمی از تهران تعلق گرفته است.

انتهای پیام

منبع:صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار