موقعیت فعلی شما : خانه/رادیو کودک
225750
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

انتشار کتاب ویروس کرونا؛ کتابی برای کودکان

«ویروس کرونا؛ کتابی برای کودکان» راهنمای جامعی برای کودکان در شرایط کنونی است که جهان با ویروس کرونا روبه‌رو شده است.

به گزارش کودک پرس، همه‌گیری کرونا از جمله پدیده‌هایی است که این‌روزها سراسر جهان را با خود درگیر کرده است. این ویروس به تنهایی توانسته بر روی همه جنبه‌های زندگی بشر تأثیر گذارد. در میانه این همه‌گیری هنرمندان نیز از این موضوع غافل نمانده‌اند و در آثار خود به شکل‌های مختلفی به این پدیده پرداخته‌اند. در این میان نویسندگان مختلفی در ایران و جهان کتاب‌هایی با مضامین کرونایی به چاپ رسانده‌اند که مطالعه آن‌ها می‌تواند سرگرمی مناسب در خانه‌نشینی‌هایی باشد که این بیماری بر ما تحمیل کرده است. «ویروس کرونا؛ کتابی برای کودکان» اطلاعاتی جامع درباره راه‌های پیشگیری از کرونا، سیستم دفاعی بدن و آنتی‌بادی‌ها، علائم این بیماری و آنچه در بیمارستان‌ها برای درمان بیماری انجام می‌شود را به زبان ساده و مناسب برای کودکان شرح می‌دهد. همچنین این کتاب به شرایط روحی اطرافیان در شرایط بیماری می‌پردازد و راه‌هایی را برای حفظ ارتباط با دوستان و آشنایان پیشنهاد می‌دهد.

احسان سیفی، کارشناس اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی،، با اشاره به اهمیت این کتاب، اظهار کرد: کتاب «ویروس کرونا؛کتابی برای کودکان» تألیف الیزابت جینر، نیا رابرتز و کیت ویلسون است که در سال ۱۳۹۹ توسط نشر ماهی و در ۲۴ صفحه برای رده‌ سنی کودکان به چاپ رسیده است. نسخه‌ الکترونیک این اثر به صورت رایگان در توسط فضای مجازی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و خانواده‌ها می‌توانند به راحتی آن را برای فرزندان خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: این کتاب راهنمای کاملی برای کودکان در شرایط کنونی است که جهان با ویروس کرونا روبه‌رو شده است و به کودکان کمک می‌کند تا بهتر با این شرایط روبه‌رو شوند، زیرا یکی از چالش‌های خانواده‌ها در وضعیت کنونی سازگار نشدن کودکان با شرایطی است که کرونا در دنیا ایجاد کرده و با این کتاب، خانواده‌ها می‌توانند برخورد مناسبی با این مشکل داشته باشند.

سیفی در رابطه با ویژگی‌های این کتاب عنوان کرد: این کتاب سعی کرده با تصویرگری جذاب و ارائه‌ اطلاعات دقیق به کودکان این نکات را منتقل کند که باید در این شرایط مراقب خود باشند و آرامش و سلامت خود را حفظ کنند. یکی از نکاتی که در این کتاب به آن به خوبی توجه شده است، مشارکت و همراه شدن کودکان با داستان کتاب است که این نکته قطعاً در یادگیری و آموختن مطالب کتاب بسیار مفید است و به سوالات کودکان درباره‌ی تغییر نحوه‌ی زندگی در دوران پس از شیوع کرونا، پاسخ داده می‌شود.

در ابتدای این کتاب آمده است: «شاید شما هم این کلمه‌ی جدید را شنیده باشید. شاید شنیده باشید که مردم مدام درباره‌اش حرف می‌زنند یا اخباری درباره آن به گوشتان خورده باشد. به خاطر همین کلمه است که شما به مدرسه نمی‌روید، تمام روز در خانه می‌مانید و نمی‌توانید دوستانتان را ملاقات کنید. احتمالاً بزرگ‌ترهایی که از شما مراقبت می‌کنند هم به خاطر همین کلمه در خانه مانده‌اند. این کلمه چیزی نیست جز «کرونا». اما این چیه؟ چرا همه در موردش صحبت می‌کنن؟…»

انتهای پیام

منبع:صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار