22575
۰۷ شهریور ۱۳۹۶

مریوان آماده برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی است

محمد شفیعی شامگاه دوشنبه ( پنجم شهریورماه) در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با ابراز رضایت‌مندی و خوشحالی اظهار داشت: با همت و تلاش تمام مسئولان استان و شهرستان تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره صورت گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، هرساله جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در بخش‌های مختلفی همچون نمایش‌های فضای باز (خیابانی، کاربردی، محیطی)، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، بخش آزاد و بخش مهمان در این شهر برگزار می‌شود و مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز این دیار پذیرای مهمانان و هنرمندان زیادی از کشورهای خارجی و سراسر کشور هستند.

امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بر محورهای وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ ایران اسلامی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع‌طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تأکید داشته و نگاه ویژه‌ای نیز به آگاهی بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از «اعتیاد، بیکاری، طلاق» و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.

فراخوان مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی از تاریخ یکم خردادماه امسال آغاز و در بیستم خردادماه نیز نتایج طرح‌های پذیرفته شده اعلام و از ١٧ تا ٢٢ شهریورماه جاری به دبیری فاتح بادپروا در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

پس از ارسال طرح و ایده‌های مختلف از وی علاقمندان، ۲۰ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر بخش آیینی سنتی و ۵ اثر در بخش کودک و نوجوان به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافتند.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برنامه ملی و دارای دغدغه‌های ملی است، گفت: باید تمام مسئولان و مدیران شهرستان توان و تلاش خود را در راستای برگزاری هرچه باشکوه این جشنواره به‌کار بگیرند.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره برای مردم تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی است که هرساله در این شهر برگزار و خود مردم مشتاق و از برنامه‌ها استقبال خوبی می‌کنند.

شفیعی افزود: در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره باید شهرداری و مسئولان خدمات‌رسان با زینت‌بخشی به خیابان‌ها و معابر اصلی شهر زمینه برگزاری این امر مهم را فراهم کنند.

شهرداری مریوان از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی حمایت مالی نمی‌کند.

در ادامه اسعد شیخ‌عطاری در این جلسه اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به‌عنوان یک رویداد فرهنگی، می‌تواند الگو و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تغییر سبک زندگی مردم باشد.

وی گفت: این جشنواره می‌تواند شهر مریوان را از نظر توریستی و گردشگری به قطب صنعت کل کشور تبدیل کند که لازمه و تحقق این امر مهم نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهر مریوان تصریح کرد: متأسفانه شهرداری مریوان به‌دلیل بدهی‌ها و کمبود اعتبارات، امسال نمی‌تواند همانند سال‌های گذشته در روند اجرایی این امر مهم حمایت مالی داشته باشد.

وی گفت: «پارک ملت و میدان ملابیسارانی» از سوی شهرداری این شهر برای بازسازی مجدد تخریب شده اما متأسفانه با توجه به نزدیک بودن روز برگزاری جشنواره امکان آمادگی و اتمام این مکان‌ها برای برگزاری تئاتر وجود ندارد.

شیخ‌عطاری افزود: تمام اعضای شورای دور پنجم شهر مریوان آماده شنیدن تمامی انتقادهای سازنده مدیران، مسئولان و مردم شهرستان هستند و توسعه بیش از پیش هدف اصلی ماست.

منبع: راهنمای سفر من

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار