موقعیت فعلی شما : خانه/کودک تی وی
225288
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

انتشار نخستین خورجین کتاب کودک ۱۴۰۰

شورای کتاب کودک نخستین خورجین خواندن با خانواده سال ۱۴۰۰ شامل آثار برگزیده ۹۹ را با شعار «با هم بخوانیم، بیاموزیم و لذت ببریم» در هفته خانواده – تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ،۱۵ اردیبهشت روز جهانی خانواده نام گذاری شده است؛ روز خانواده امسال رنگ و بویی دیگر دارد. تغییرات شکل کار و زندگی پس از فراگیری کووید ۱۹ و استفاده‌ گسترده‌تر از تکنولوژی، نوعی از محدودیت روابط اجتماعی را بر همه‌ مردم دنیا تحمیل کرد. اما اجبارها، جنبه‌های مثبتی هم دارند. در این میان زندگی نشان داد که همچنان خانواده پایدارترین کانون رابطه‌ اجتماعی است. فرصت‌های بیشتری برای در کنار هم بودن و زمان را با هم سپری کردن ایجاد شد.

آمارها نشان داد که سرانه‌ مطالعه‌ کتاب در دنیا رشد چشمگیری داشته است. این خبر خجسته‌ای است در تلخی روزهای قرنطینه و فاصله‌ اجتماعی.

طرح خورجین کتاب برای خانواده به مناسبت سال جهانی خانواده نخستین بار در سال۱۹۹۴/۱۳۷۳ در شورای کتاب کودک به وسیله زنده یاد منصوره راعی و زنده یاد ثریا قزل‌ایاغ اجرا شد.
در سال ۱۳۹۹ طرح خورجین کتاب بار دیگر به صورت کتابشناسی آثار برگزیده و شایان تقدیر و ۴ستاره از فهرست شورای کتاب کودک در شورای کتاب کودک طرح شد. در سال ۱۳۹۹ سه خورجین کتاب منتشر شد.
شورای کتاب کودک در ادامه این طرح نخستین خورجین خواندن با خانواده سال ۱۴۰۰ را با شعار «با هم بخوانیم، بیاموزیم و لذت ببریم» در هفته خانواده – تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه تقدیم مخاطبان کرد.

در این خورجین علاوه بر معرفی کتاب‌های مناسب کودک متولد شده تا بزرگسالان، کتاب‌های گویا نیز معرفی شده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار