موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
224829
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

حبس هزاران کودکان پناهجو بدون نظارت در مراکز آمریکایی

دولت کنونی آمریکا کودکان پناهجو را در ۲۰۰ مرکز حبس کرده و نظارت کافی بر آنها ندارند.

به گزارش کودک پرس ،دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» ده‌ها نفر از کودکان مهاجر را در ۲۰۰ مرکز حبس کرده و نظارت کافی بر سلامت و ایمنی آنها نیز ندارد.

این سیاست هم‌سو با سیاست دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» بوده و آسوشیتدپرس در این باره نوشته است: «این مراکز در بیش از ۲۰ ایالت آمریکا وجود دارد و در تنها ۵ مورد آن‌ها بیش از هزار کودک حبس شده‌اند.»

داده‌هایی که به شکل محرمانه در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته بیانگر آن است که در دو ماه گذشته تعداد کودکان مهاجردر این مراکز دو برابر شده است.

در یک مرکز در ایالت تگزاس آمریکا بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک نگهداری می‌شود. روانشناسان از عدم رعایت ایمنی لازم در برخی از این مراکز خبر داده‌اند.

ماه گذشته «گرگ ابت» فرماندار ایالت تگزاس آمریکا، از «سوء استفاده جنسی و سوء مدیریت کرونایی در مرکز کودکان مهاجر تگزاس» خبر داد.

فرماندار تگزاس در این باره اعلام کرد: «گزارش‌هایی از سوء استفاده جنسی از کودکان مستقر در مرکز کودکان مهاجر تگزاس به دست رسیده است. همچنین گفته می‌شود تعداد کارمندان برای رسیدگی به کودکان این مرکز کافی نیست و کودکان به اندازه کافی در طول روز تغذیه نمی‌شوند.»

پیشتر نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرده که وضعیت اسف‌بار آنها را نشان می داد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد که بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار