2248
۰۱ شهریور ۱۳۹۵

فاطمه دانشور: ۹۰ درصد کودکان کار خانواده دارند

بیشتر این کودکان خانواده دارندو خانواده‌ها به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها را بر سر کار می‌گذارند.

به گزارش کودک پرس     فاطمه دانشور در خصوص بحث جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار گفت:‌ صحبت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد بدون مطالعه است.

وی با بیان اینکه افرادی که در رأس امور اجتماعی در سازمان‌های مرتبط قرار می‌گیرند زود به زود تغییر می‌کنند و تجربه لازم در این زمینه را ندارند و برای افرادی که سال‌ها در این حوزه کار می‌کنند ااین صحبت‌ها عجیب و غریب است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که فقط بحث جمع‌ کردن متکدیان نیست گفت:‌ زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی این افراد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کودکانی را که جمع می‌کند کجا می‌خواهند ببرند؟ گفت:‌فقط جمع‌آوری راه حل کار نیست سال‌هاست که در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته ولی متکدیان از سطح شهر جمع نشده‌اند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر پشت سر برخی از بچه‌های کار باندهایی وجود دارند اما باید بگویم این باندها کم هستند؛ بیشتر این کودکان خانواده دارندو خانواده‌ها به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها را بر سر کار می‌گذارند.

دانشور با تأکید بر این موضوع که باید این مسئله به درستی شناسایی شود گفت: اینکه بگوییم باند هستند درست نیست.

به گفته دانشور در 500 پرونده‌ای که از کودکان کار داشته‌ایم در بررسی صورت گرفته در مناطق سه و یک بالغ بر 90 درصد آنها خانواده داشتند و رنج سنی آنها زیر 12 سال بوده است.

دانشور تأکید کرد: برخی از این متکدیان پاکستانی و برخی دختر نما هستند که البته گدایان دخترنما زیاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه حال فرض کنند می‌خواهند متکدیان را جمع‌آوری کنند، گفت: بگویند آنها را کجا می‌برند. عده‌ای از آنها در معرض فروش قرار دارند و این برای آنها از کار بیشتر خطر دارد.

دانشور با بیان اینکه بچه‌هایی هم در معرض اجاره هستند گفت:عده‌آی را به زور وادار به گدایی می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه اعلام می‌کنند برخی از متکدیان 3.5 میلیون درآمد دارند غلط است و نباید این موضوع را به همه تعمیم داد این تجویز غلطی است بهزیستی توان کمپ‌ها را ندارد بودجه کافی ندارد و نمی‌تواند این افراد را ساماندهی کند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار