موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
224664
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

تهران/ راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران گفت: نخستین کتابخانه تخصصی کودک در راستای انجام طرح شهر دوستدار کودک و با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، در شمال تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،«سید عباس سجادی» اظهار داشت:  سند برنامه عملیاتی دوستدار کودک در اول اردیبهشت ماه سال جاری از طرف مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در اختیار منطقه یک قرار گرفت که یکی از موارد آن اجرای طرح کتابخانه تخصصی کودک بود.

وی افزود: یکی از اقدامات اجرایی این طرح، تجهیز کتابخانه ها و هماهنگی با نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای پرداختن به حوزه کودک است که در این راستا اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه یک با بررسی های انجام شده در نظر دارد کتابخانه تخصصی کودک را در سرای محله حصار بوعلی راه اندازی کند.

سجادی عنوان کرد : این طرح در راستای تحقق بخشیدن و انجام برنامه های عملیاتی شهر دوستدار کودک با همکاری مدیر اداره آموزش های شهروندی و مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه یک با همکاری معاون شهردار ناحیه یک انجام خواهد شد.

معاون شهردار منطقه یک گفت: بعد از کارشناسی های صورت گرفته در خصوص کتاب کودک و تجهیزات مورد نیاز مخصوص این کتابخانه، طرح به مرحله اجرا می رسد.

بهسازی جداره‌های  شهری منطقه ۲ با اجرای هنرهای خلاقانه

«جعفر میرزایی»، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: شهرداری این منطقه در راستای بهسازی و آرام سازی بصری مناظر شهری اقدام به اجرای طرح های هنری خلاقانه کرد.

وی اظهارداشت: به منظور ایجاد آرامش بصری و چشم انداز مناسب شهری طرح بهسازی جداره های بد منظر شهری در معابر سطح منطقه اجرا شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ افزود: در این طرح تلاش شده است با بهره گیری از هنرهای خلاقانه مناظر شهری تغییر چهره به خود بگیرند.

وی ساماندهی و یکسان سازی تابلوهای اصناف را ازدیگر اقدامات اجرایی در بهسازی سیمای بصری برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ایجاد وحدت بصری در تابلوها نقش بسزایی در هماهنگی نما و زیبایی شهری دارد، اداره زیباسازی اجرای طرح ساماندهی تابلوهای اصناف را در دستور کار خود قرار داده است.

میرزایی افزود: ساماندهی تابلوهای صنوف با هماهنگی صاحبان اصناف انجام می شود و  این طرح در خیابان های ستارخان، شادمان، فرحزادی و دادمان اجرا شد.

وی در ادامه به  اجرای نقاشی دیواری بر جداره مساجد اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت فضای معنوی و ترویج معارف دینی، همزمان با ماه رمضان، ۳۰۰ مترمربع از جداره مساجد قدس و زنجان با طرح های مناسبتی نقاشی شد.

سوله ورزشی الزهرا  در اختیار نظام سلامت 

«علیرضا حاجی حسینی» دبیر ستاد بحران منطقه ۵ گفت: سوله ورزشی الزهرا  در محله سازمان برنامه و بودجه در اختیار نظام سلامت برای اجرای واکسیناسیون قرار گرفت.

وی گفت: دومین ویدئو کنفرانس ستاد مقابله با کرونا منطقه ۵ برگزار شد تا راهکارها برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا بررسی شود. در این جلسه چند مصوبه مطرح شد که به کاهش این بیماری کمک خواهد کرد.

حاجی حسینی با اشاره به این مصوبات گفت: در این جلسه مقرر شد کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شیفت بندی کارکنان، زدن‌ ماسک و برگزاری جلسات به صورت غیر حضوری در ساختمان‌های شهرداری منطقه ۵ اعمال شود.

وی همچنین تسریع در روند واکسیناسیون مابقی پاکبانان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: قرار است پروسه واکسیناسیون پارکبانان تکمیل شود تا این قشر که در معرض ابتلا به کرونا هستند از این بیماری در امان باشند.

حاج حسینی با اشاره به طرح واکسیناسیون سراسری در ایران از در اختیار گذاشتن سوله ورزشی الزهرا در محله سازمان جنوبی برای نظام سلامت در راستای واکسیناسیون جامعه هدف و سالمندان خبر داد و افزود: تمامی معاونین و شهرداران نواحی باید گزارش اقدامات خود در رابطه با مقابله با کرونا را سه شنبه هر هفته به ستاد بحران منطقه ارائه دهند.

اختصاص دو پایگاه ویژه واکسیناسیون کرونا در جنوب شهر

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: ۲ پایگاه ویژه به تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای شرایط خاص و اولویت دار در منطقه ۱۹ اختصاص داده شد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون در شهر تهران براساس اولویت بندی و زمانبندی انجام شده برای گروه های سنی مختلف توسط وزارت بهداشت گفت: به همین منظور دو پایگاه ویژه برای رفاه حال شهروندان و سهولت دسترسی به مراکز انجام واکسیناسیون در این منطقه راه اندازی و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ مقابل مجموعه شهربانوی بوستان ولایت با استقرار سازه های موقت این طرح، برای انجام واکسیناسیون خودرویی آماده شده است افزود: در این پایگاه تزریق واکسن کرونا به افراد واجد شرایط که بر اساس اولویت های اعلامی شامل گروه سنی بالای ۸۰ سال هستند، در خودرو انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین واکسیناسیون این گروه طبق لیستی که ستاد مدیریت بحران با هماهنگی رییس ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر تهران به این منطقه ابلاغ شده است در سوله مدیریت بحران بوستان ولایت صورت می گیرد.

به گفته توکلی این طرح با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران و ناحیه مقاومت بسیج ابوذر و با رعایت شرایط و تمهیدات لازم اجرا می شود.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا اقدامات مستمری در این منطقه همچون انجام غربالگری ها و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی و استقرار تیم های پزشکی در ۹ پایگاه، آموزش به شهروندان در گروه های مجازی و نصب پوستر در اماکن عمومی، اجرای طرح حامی سلامت، بازدیدهای میدانی مسئولان سلامت از نانوایی ها برای نظارت بر رعایت دستورالعمل ها، اجرای وبینارهای آموزشی، توزیع ماسک و بسته های بهداشتی بین شهروندان در مناسبت های مختلف و در محلات محروم و ضدعفونی معابر عمومی انجام می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار