موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
224511
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نهضت نصیب آموزشی یکسان بدنبال ایجاد عدالت آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام کودکان حق دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند، گفت: «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش کودک پرس ،رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که با حضور مدیران کل استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت‌نشین تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در شکل کلان بر یادگیری دانش‌آموزان افزود: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند. از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار موثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نهضت نصیب آموزشی یکسان را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرده و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه ۴۹۹ شهرستان و منطقه را بر اساس ۷ شاخص توسعه‌یافتگی مورد بررسی و شناسایی قرار دادیم تا برنامه‌ریزی‌ها براساس شناخت در واحدهای خرد انجام شود.

حکیم زاده یکی از ویژگی‌های مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانسته و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و کمک اختصاصی همکاران استفاده می‌کنیم. در اجرای این طرح نباید از مشارکت خانواده‌ها غافل شد و نگرش خانواده‌ها را نیز باید نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.

وی مسیر بهبود شرایط در بستر بنیان‌های آموزش و پرورش را بناکردن برنامه‌های اساسی در حوزه ابتدایی خوانده و تأکید کرد: مناطق و شهرستان‌ها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخص‌های عملکردی شناسایی شوند. در این طرح درنظر داریم تا دانش‌آموزان بهتر از قبل عمل کنند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ارتقای شاخص‌های یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است. اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکتهای برون سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم، می‌توانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار